پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۶ - ۰۶:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعتصاب سراسری در یونان که از سحرگاه روز چهارشنبه 21 آذر، آغاز شد این کشور را کاملا فلج کرده است.

به گزارش شبکه خبر، اعتصاب 24 ساعته سراسری یونان به ابتکار اتحادیه سراسری کارگری اتحادیه‌های کارمندان، معلمان، استادان، سندیکاه‌ها و اصناف مختلف تدارک دیده شده و از حمایت تمام احزاب سیاسی کشور به استثنای حزب حاکم برخوردار بود.       

شهروندان شهر آتن با تجمع در سه میدان اصلی این شهر با شعارهایی بر علیه سیاست اقتصادی دولت و مخالفت با طرح اصلاحات بیمه‌های تامین اجتماعی در خیابان‌های اصلی شهر تظاهرات کردند.

Protesters march during a mass anti-government rally in central Athens

حضور مردم در این تظاهرات بسیار گسترده بود و تمام خیابان‌های مرکزی شهر آتن پایتخت یونان به روی وسایل نقلیه بسته و نیروهای امنیتی زیادی برای حفظ نظم به حال آماده باش کامل درآمده اند.

تظاهرکنندگان پارچه نوشته‌هایی را مبنی بر مخالفت با سیاست اقتصادی دولت در قبال کارکنان حمل می کردند که بر آنها نوشته شده بود سن بازنستگی را افزایش ندهید.

گفته می‌شود تظاهرات مشابهی نیز در دیگر شهرهای یونان همزمان با شهر آتن برگزار گردیده است که در خلال راهپیمایی درگیری های محدودی بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی رخ داد.

بر اثر این اعتصاب عمومی هیچ پرواز داخلی و خارجی انجام نشد و کلیه ادارات دولتی و خصوصی تعطیل بودند.

همچنین روز پنجشنبه 22 آذر به علت حضور فعال خبرنگاران در تظاهرات و اعتصاب 24 ساعته هیچ خبری از رسانه دولتی وخصوصی یونان پخش نشد.

بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌های سراسر این کشور بسته بود. کارکنان وسایل نقلیه عمومی، قطارهای شهری و بین شهری، اتوبوس‌های شهری و بین شهری نیز دست از کار کشیدند و به صفوف تظاهرکنندگان پیوستند.

کد خبر 39056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز