جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
۰ نفر

پویش مردمی کتابگردی چند سالی است در آخرین پنجشنبه «هفته کتاب» برگزار می‌شود؛ پویشی که از پایتخت آغاز شد و حالا علاوه بر تهران، شهرهایی چون گرگان، گنبدکاووس، رشت، همدان و...

کتاب

نيز با آن همراه شده‌اند و برخي از مسئولان و نويسندگان استاني تصميم‌ گرفته‌اند به كتابفروشي‌ها سري بزنند و روز خود را با خريد و خواندن كتاب سپري كنند.به گزارش همشهري، خانه كتاب گرگان در اين روز ميزبان نويسندگان، فعالان اجتماعي و سياسي بود و گنبد كاووس نيز كه يكي از فعال‌ترين شهرهاي گلستان در كمك به تقويت فرهنگ كتابخواني است، كتابگردي را در اين شهر اجرا كردند.

در شهر رشت هم به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري پويش مردمي كتابگردي با حضور چهره‌هاي استاني و مردم در كتابفروشي‌‌ها سپري شد. توجه به بخش‌هاي مختلف توليد و عرضه كتاب و حمايت از وضعيت چاپ و نشر در شهرها و استان‌ها ازجمله محورهايي بود كه نمايندگان كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهرها به آن اشاره كردند. همكاري كتابخانه‌هاي عمومي و كتابفروشي‌ها از ديگر مواردي بود كه در روز كتابگردي عنوان شد.

همدان نيز ازجمله استان‌هاي فعال در روز كتابگردي بود؛ كتابفروشي‌هاي همدان هم در دومين روز آخرين‌ماه پاييزي ميزبان نويسندگان و مسئولان استاني شدند و برخي از خانواده‌ها نيز در كتابفروشي‌ها حاضر و علاوه بر مطالعه كتاب به خريد آثار فرهنگي و كتاب‌ها كه همراه با تخفيف بود، اقدام كردند.

فاضل عبادي، مديركل ارشاد همدان نيز با بيان اينكه وزارت فرهنگ براي طرح پاييزه كتاب يارانه درنظر گرفته، گفت:«حدود 40كتابفروشي در سطح استان همدان با تخفيف به عرضه كالاهاي فرهنگي مي‌پردازند.» ايجاد شرايط لازم و ابزار براي آشتي دادن مردم با كتاب ازجمله صحبت‌هاي مدير امور اجتماعي استانداري همدان بود.

يكي از مواردي كه در اين كتابگردي عنوان شد، كاهش هزينه كتاب براي مردم بود كه عنوان شد اگر هزينه كتاب كاهش يابد به‌طور حتم، مردم خريد كتاب را در سبد روزانه خود قرار مي‌دهند. همچنين عنوان شد كه تبليغات مي‌تواند تأثير فراواني بر بالا بردن سرانه مطالعه كشور بگذارد.طرح تخصيص يارانه براي خريد كتاب ازجمله راهكارهايي بود كه در روز كتابگردي‌ به آن اشاره و پيشنهاد شد تا هر فصل اين طرح به شكل گسترده در تمام شهرها و استان‌ها اجرا شود.

کد خبر 390415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha