همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز جهان اسلام با چالش‌های فراوانی روبه رو است گفت: یکی از این چالش‌ها، تلاش دشمنان در راستای نشر الگوهای غیردینی است.

علی سعیدی

به گزارش ایرنا، آیت‌الله علی سعیدی روز دوشنبه در کنگره 50 شهید روحانی استان کردستان که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد افزود: امروز دشمنان در برخی از کشورها فرهنگ دینی را استحاله کرده و فرهنگ بی بند و باری را ترویج می‌‌دهند.

وی با بیان اینکه در 200 سال اخیر تاریخ معاصر، جغرافیای منطقه اسلام با مشکلات زیادی مواجه بوده است،اضافه کرد: به رغم گذشت 15 قرن از گفتمان و سنت نبوی و نقش بزرگان در تبیین این سنت، جغرافیای جهان اسلام همواره جولانگاه اندیشه‌ها و گفتمان‌های غیردینی بوده است.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه بخشی از جهان اسلام، در سیطره اندیشه لیبرالیسم و بخشی از آن نیز در تصرف افکار مارکسیستی قرار گرفته بود گفت: جدایی دین از سیاست، دیگر توطئه و هدف دشمنان اسلام بود که به صورت جدی در سطح جهان دنبال شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه روحانیون همواره منادی اندیشه دینی بودند، تاکید کرد: اگر نیروهای مسلح پاسدار مرزها هستند علمای دینی پاسدار اندیشه‌ها بوده و بر تارک تاریخ نام روحانیون بزرگی مانند سیدجمال الدین، اقبال لاهوری، سیدقطب و حضرت امام(ره) می‌درخشد.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: علما و روحانیون در سخت‌ترین شرایط در راه دفاع از اسلام و حاکمیت توحید، جان خود را فدا کرده‌اند؛ پس باید قدردان آنان باشیم.

کد خبر 390018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha