مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا اعلام کرد مریخ‌نورد اسپریت به یکی از بزرگ‌ترین کشفیاتش در مریخ دست‌پیدا کرده است: نشانه‌هایی از زندگی میکروبی.

به گزارش بی‌بی‌سی دانشمندان معتقدند قسمتی از سطح مریخ را که کاوش‌گر اسپریت مورد بررسی قرار داده است روزگاری برای دربرداشتن زندگی میکروبی مناسب بوده است.

این بقایای ته‌نشین شده از زندگی احتمالی میکروبی در سطح مریخ احتمالا هنگامی که آب‌های داغ بهاری یا صخره‌های آتشفشانی با آنها برخورد کرده‌اند به این صورت درآمده‌اند.

در زمین چنین مناطقی جایی هستند که باکتری‌ها در آن زندگی می‌کنند. استیو اکوئیرس یکی از دانشمندان تیم اسپریت در این باره گفت: ما واقعا در این باره هیجان‌زده شده‌ایم.

بخش یاد شده از سطح مریخ که مورد بررسی قرار گرفته است هنگامی نظر دانشمندان را به خود جلب کرد آنها مشاهده کردند بر اثر خراشی که یکی از چرخ‌های شکسته شده اسپریت بر سطح مریخ ایجاد کرده است بخشی از خاک تقریبا زیر و رو شده است.

چیزی که دانشمندان را برای تحقیق بر روی بخش زیر و رو شده ترغیب کرده درخشش بیش از حد خاک بود که دانشمندان با تحقیقات بعدی متوجه شدند درخشش خاک بر اثر وجود سیلیکون در آن بوده است.

کد خبر 38879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز