چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش زیمبابوه اعلام کرده قدرت را از رابرت موگابه، رئیس‌جمهوری ۹۳ ساله این کشور گرفته است. مقامات ارتش می‌گویند بیشتر در جستجوی جنایتکاران هستند.

ارتش زیمبابوه قدرت را در این کشور به دست گرفت

به گزارش دويچه وله، ارتش زیمبابوه روز چهارشنبه (۲۴ آبان/۱۵ نوامبر) اعلام کرده است که کنترل کشور را به طور موقت به دست گرفته است.

ژنرال مویو، رئیس ستاد لجیستیک ارتش زیمبابوه درنطقی که از تلویزیون ملی این کشور پخش شد، گفت که ارتش کودتا نکرده و بیشتر در جستجوی جنایتکاران است.

این ژنرال ارتش تاکید کرد که اقدام نظامیان بیشتر برای غلبه بر بحران فزاینده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زیمبابوه بوده است. او وعده داد که بعد از ماموریت ارتش، کشور به حالت عادی بازخواهد گشت.
به گفته این مقام ارتش زیمبابوه، رابرت موگابه، رئیس جمهوری این کشور و خانواده‌اش در سلامت هستند.

طبق آخرین گزارش‌ها نیروهای ارتش زیمبابوه در خیابان‌های هراره پایتخت این کشور مستقر شده‌اند. خبرگزاری رویترز گزارش داده است که نظامیان زیمبابوه منطقه‌ای که مقامات دولتی زندگی می‌کنند را با زره‌پوش محاصره کرده‌اند.

پیش‌تر گزارش‌هایی هم درباره برخی انفجارها در هراره پایتخت زیمبابوه منتشر شده بود.

ژنرال چیوا‌نگا، فرمانده ارتش زیمبابوه، روز دوشنبه در بیانیه‌ای خواستار توقف تصفیه مقام‌های ارشد حزب حاکم شده بود. گزینه اصلی جانشینی موگابه، منانگاگوا، معاون رئیس‌جمهوری بود که از کار برکنار شد و از زیمبابوه گریخت. ارتش از منانگاگوا حمایت می‌کند.

حزب حاکم ژنرال چیوا‌نگا فرمانده ارتش را به خیانت متهم کرده بود.

رابرت موگابه ۹۳ ساله از سال ۱۹۸۷تاکنون، رئیس‌جمهور زیمبابوه است.

کد خبر 388624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha