چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان اظهار کردند: زباله‌ها در کوه فوجی ژاپن ۴۰ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.

زباله‌ها به کوه فوجی هم رحم نکرده‌اند

به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش حضور گردشگر در کوه فوجی در سال ۲۰۱۷، مقدار زباله در این منطقه ۴۰ درصد افزایش یافته است. مسئولان محلی قصد دارند تا به کوهنوردان به‌خصوص خارجی‌ها که گاهی رعایت این موضوع را نمی‌کنند، آموزش دهند تا زباله‌های خود را بر روی کوه رها نکنند.

کوه فوجی یکی از مشهورترین اماکن توریستی ژاپن محسوب می‌شود. متاسفانه میزان زباله‌های این منطقه در حال افزایش است و در صورتی که اقدامات لازم صورت نگیرد، این وضعیت برای این منطقه به عنوان یک اثر میراث جهانی نگران‌کننده می‌شود. بر اساس گزارش‌ها، مقدار زباله‌‎های جمع‌آوری شده در کوه فوجی در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال قبل، ۴۰ درصد افزایش یافته است که شاید علت آن افزایش گردشگری این در منطقه است.

کوه فوجی با ارتفاع ۳۷۶۶ متر، بلندترین کوه ژاپن است که آخرین فوران آن مربوط به سال 1708-1707 میلادی است. این کوه در جنوب غربی توکیو واقع و در سال ۲۰۱۳ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. تعداد بازدیدکنندگان از این جاذبه گردشگری امسال ۳۹ هزار نفر بیشتر از سال ۲۰۱۶ بوده است و مقدار زباله در سال ۲۰۱۷ در کوه فوجی برای سومین سال متوالی افزایش یافته و مقدار این افزایش ۱۶۰۰ کیلوگرم بوده است.

بطری‌های آب، قوطی‌ها و لباس و برخی اشیای دیگر زباله‌هایی هستند که توریست‌ها در فوجی جا می‌گذارند البته در سال ۲۰۱۳ این زباله‌ها اندکی کاهش یافته اما بعد از آن دوباره افزایش یافته است.

کد خبر 388599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha