سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

خبر > من نمی‌گویم؛ خیلی از روان‌شناسان می‌گویند که کتاب به انسان آرامش می‌دهد. جالب است بدانید هرچه دوری از مطالعه و زیاده‌روی در استفاده از فناوری‌های نوین و فضای مجازی اضطراب‌ را می‌افزاید، کتاب به انسان آرامش می‌دهد.

اين‌روزها در بيست و پنجمين دوره‌ي هفته‌ي كتاب و كتاب‌خواني هستيم و فصل ديدار با جناب كتاب و استفاده از برنامه‌هاي گوناگون اين هفته است.

 

  • انجمن نويسندگان كودك و نوجوان

ديدار نويسندگان باكودكان و نوجوانان يكي از برنامه‌هايي است كه  از سوي انجمن نويسندگان كودك و نوجوان و خانه‌ي كتاب انجام مي‌شود. به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه و به‌نقل از «جعفر توزنده‌جاني» دبير اين برنامه، امسال 123 نويسنده در تهران و شهرستان‌ها با كودكان و نوجوانان ديدار خواهند كرد.

توزنده‌جاني درباره‌ي نشست‌هايي كه در شهرستان‌ها برگزار مي‌شود، توضيح داد: «امسال 33 نشست در شهرستان‌ها خواهيم داشت و البته ممكن است تعداد نشست‌ها افزايش يابد.»

اين نويسنده‌ي كودك و نوجوان توضيح مي‌دهد: «در اين برنامه علاوه بر خواندن كتاب، هرنويسنده تعدادي كتاب به كتاب‌خانه‌ي مدرسه هديه مي‌دهد. اين كتاب‌ها به سليقه‌ي خود نويسنده انتخاب خواهد شد. در اين برنامه قرار است كه وزارت آموزش و پرورش هم هماهنگي لازم را انجام دهد و فهرست نويسندگان در سايت آموزش و پرورش قرار بگيرد.»

گفتني است اين برنامه از هفته‌ي كتاب آغاز شده است و تا 15 آذر 96 ادامه خواهد داشت.

 

  • كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان

به گزارش روابط‌ عمومي و امور بين‌الملل کانون پرورش فكري، با تکيه بر شعار «آينده‌ي روشن، با خانواده‌ي کتاب‌خوان» در روزهاي هفته کتاب تا پايان آذر 60 نويسنده و شاعر کودک و نوجوان در مراکز فرهنگي‌هنري سراسر کشور، فروشگاه‌هاي کانون پرورش فكري و مراکز سيار روستايي، مرزي، عشايري و مدارس حضور مي‌يابند.

بر همين اساس، کانون اهداي کتاب به مناطق و مدارس محروم و بيمارستان‌هاي کودکان را در دستور کار خود قرار داده است.

براساس اين گزارش، مراسم جشن امضا در مراکز فرهنگي‌هنري، مدارس و فروشگاه‌ها، برگزاري نشست نقد و بررسي کتاب‌هاي کانون با حضور نويسندگان، اعضاي مراکز، مربيان و منتقدان ادبي، برپايي نمايشگاه‌هاي کتاب در مدارس سراسر کشور با حضور نويسندگان و شاعران کودک ونوجوان، رونمايي از سه‌ مجموعه‌کتاب تازه‌ي کانون و برگزاري مسابقه‌ي عکس اينترنتي در پرتال «کودک 24» بخشي از برنامه‌هاي اين هفته خواهد بود.

 


عكس: محمود اعتمادي / دوچرخه

کد خبر 388474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha