همشهری آنلاین: نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با حصر و خانه‌نشینی، با گرفتن و بستن و هر روز بر طبل تفرقه کوبیدن، مشکل کشور حل نمی‌شود.

پزشکیان

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در نطق میان دستور خود، با تسلیت به مردم کرمانشاه و ایلام به دلیل زلزله غرب کشور گفت: بحث عدالت و وحدت را بیان می‌کنم. امام حسین (ع) که حدود ۲.۵ میلیون نفر با پای پیاده برای زیارتش به کربلا رفتند، چه می‌گوید و در راه چه چیزی به شهادت رسیدند؟ قرآن به پیامبر(ص) می‌فرماید که پیامبران را فرستادیم و کتاب و ترازو دادیم تا بین مردم به عدالت رفتار کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: قرآن پر است از عدالت و قسط، اما سوال اینجاست که در وضعیت جاری کشور، آیا عدالت آنگونه که خدا و پیامبر و امام حسین دستور دادند، اجرا می‌شود؟ آیا حقوق قومیت‌ها آنطور که حق‌شان است را می‌دهیم؟ آیا پرداخت حقوق در کشور بر مبنای عدالت است؟ یکی ۵۰۰ هزار تومان می‌گیرد و دیگری ۱۰۰ میلیون تومان. در آموزش و پرورش نیز یکی حتی نمی‌تواند فرزندش را برای آموزش اولیه به مدرسه بفرستد و دیگری با ۱۰ میلیون تومان فرزندش را در بهترین مراکز آموزشی ثبت‌نام می‌کند. همین وضعیت در  استخدام‌ها، آموزش‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و مسائل اقتصادی‌مان وجود دارد، آیا این روند بر مبنای قرآن و دستور ائمه اطهار است؟

وی خاطرنشان کرد: آیا ما براساس عدالت و قسط و میزان با مردم رفتار می‌کنیم؟ اگر به آیات قرآن در خصوص عدالت عمل کنیم، کشور آباد می‌شود، قومیت‌ها، عادلانه پست می‌گیرند، شغل پیدا می‌کنند و سخن‌شان شنیده می‌شود. ما اجازه نمی‌دهیم که قومیت‌ها براساس قانون و قرآن بنویسند و حرف بزنند. امام حسین(ع) برای پیدا شدن همین عدالت شهید شدند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، کشور را بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت دانست و افزود: باید بپذیریم در این کشور مشکل وحدت داریم و خودمان خودمان را حذف می‌کنیم.  وحدت بین مسلمانان، از سال‌ها نماز و روزه مهمتر است.

پزشکیان ادامه داد: مصداق این بی‌عدالتی این است که به رییس جمهور قبل حتی اجازه نمی‌دهیم از منزلش‌ خارج شود. در کشور عقده ناگشوده داریم و این گره باید گشوده شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: با بررسی مراودات جهانی مشخص می‌شود که فقط در خاورمیانه، مسمانان با یکدیگر دشمنی دارند و یکدیگر را می کشند در حالی که باید با یکدیگر همکاری کنیم و با یکدیگر قطع رابطه نکنیم ولی دائما از پشت تریبون‌ها برادران دینی‌مان را تخریب می‌کنیم. با حصر و خانه‌نشینی، با گرفتن و بستن و هر روز بر طبل تفرقه کوبیدن، مشکل کشور حل نمی شود.

کد خبر 388339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha