پس از چند بار اعلام مقامات عراقی درباره زمان انجام دور چهارم مذاکرات ایران و‌ آمریکا، وزیر امور خارجه عراق در کنفرانسی خبری تصریح کرد که دور بعدی گفت‌وگوهای تهران و واشنگتن درباره امنیت عراق 27 آذرماه در سطح کارشناسان برگزار می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، هوشیار زیباری با تأکید بر اینکه این نشست در سطح سفرا برگزار نخواهد شد، افزود: این نشست دور پایانی مذاکرات نخواهد بود و در آینده نشست‌های بیشتری در سطوح مختلف برگزار خواهد شد.

در همین حال، مهر به نقل از وزیر امور خارجه عراق گزارش داد که نشست کارشناسی سه‌شنبه هفته آینده مقدمه برگزاری دور چهارم مذاکرات رسمی سفرای ایران و آمریکا درباره مسائل امنیتی عراق خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: دو طرف توافق کرده‌اند دور چهارم مذاکراتشان در سطح سفرا برگزار شود.

زیباری همچنین ابراز اطمینان کرد که نشست سفرای دو کشور برگزار خواهد شد و بغداد نشانه‌های مثبتی از تهران و واشنگتن دراین‌باره دریافت کرده است.

در همین حال به گزارش واحد مرکزی خبر، میرمبه نانتونگو (سخنگوی سفارت آمریکا در بغداد) با تأیید انجام این گفت‌وگوها در تاریخ مذکور، گفت: مارسی‌ریس (مشاور سفارت آمریکا در عراق) در امور نظامی و سیاسی سرپرستی هیأت آمریکایی را در گفت‌وگوها بر عهده خواهد داشت.

کد خبر 38829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز