همشهری‌آنلاین: ارکستر ملی از سال 77 تا کنون 200 قطعه را تنظیم و اجرا کرده است که درمیان آنها اجراهای این ارکستر با استاد محمدرضا شجریان هم وجود دارد که هنوز فرصت انتشار پیدا نکرده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین فرهاد فخرالدینی، رهبر ارکستر ملی ضمن اعلام این خبر به فارس و اشاره به درخواست انتشار عمومی این آثار گفت: انتشار آنها دست من نیست و باید از طرف دفتر موسیقی و انجمن موسیقی در این خصوص اقدامی صورت گیرد.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که هنوز از نحوه قرار داد میان محمدرضا شجریان و ارکستر ملی درباره نحوه توزیع و انتشار این آثار خبری در دست نیست، ضمن آنکه برابر سخنانی که استاد زنده یاد علی تجویدی دراین باره بیان کرد، قرار بود هر سال یکی دو اثر از ساخته‌های تازه وی با صدای استاد شجریان و به رهبری فرهاد فخر الدینی از سوی ارکستر ملی انتشار عمومی یابند که بعد از اجرای نخست شجریان با ارکستر ملی و به دلیل برخی  اختلاف نظرات بر سر این کار همکاری شجریان با ارکستر ملی منتفی شد و کارها نیز در آرشیو دفتر امور موسیقی باقی ماند.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست این آثار و برخی دیگر از آثار اجرا شده از سوی ارکستر ملی در حالی منتشر نمی‌شوند که بازار تقاضای این کارها هم بسیار مناسب است و از طریق فروش این آثار هم ارکستر ملی می‌تواند فعال‌تر عمل کند و هم نهادهای خصوصی چون شرکت دل آواز که مسئولیت آن با همایون شجریان است و انتشار آثار استاد شجریان بر عهده این موسسه است.

فخرالدینی درباره اجرای ارکستر ملی در جشنواره بیست و سوم موسیقی فجر اظهار داشت: برنامه ما در جشنواره شامل قطعاتی از موسیقی ایرانی و آذربایجانی خواهد بود که سالار عقیلی و رشید وطن دوست ما را در این کنسرت همراهی خواهند کرد.

کد خبر 38805

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز