شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: در واکنش به اقدام‌های ضدروسی کانادا و تحریم ۳۰ تبعه این کشور مسکو اعلام کرد ورود ده‌ها کانادایی به خاک روسیه را ممنوع خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: لیست ما بلند خواهد بود تعداد زیادی از اسامی در آن است.

او افزود: انتشار فهرست۳۰ نفره از سوی کانادا این سوال را به وجود می‌آورد که اتاوا از انجام این کار چه هدفی دارد؟ آیا آنها واقعا فکر می‌کنند که می‌توانند روسیه را تحت فشار بگذارند یا این‌که تنها می‌خواهند جاه‌طلبی‌های سیاسی خود را برآورده کنند؟

سخنگوي وزارت خارجه روسيه افزود: اگر شرکای کانادایی ما بازی اعمال تحریم را دوست دارند در نتیجه ما نیز مجبوریم به آنها پاسخ دهیم. البته ما بدون شک راه همکاری سازنده درخصوص مسائل مهم برای مردم و هر دو کشور را ترجیح می‌دهیم.

به گزارش ایسنا به نقل از رادیو آزاد اروپا،در همین حال سفارت روسیه در اتاوا نیز بیانیه‌ای منتشر کرد و این تحریم‌ها را کاملا بیهوده تلقی کرد.

در این بیانیه آمده است: اتاوا با منزوی کردن خود از دوستی با یکی از کلیدی‌ترین قدرت‌های جهان تنها برای خشنود کردن لابی روسیه‌هراسی باعث می‌شود که سیاست خارجه کانادا به دیدگاه کوته بینانه سیاه و سفید بازگردد که با ژئوپلتیک مدرن هیچ سنخیتی ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر کانادا بازی اعمال تحریم را ترجیح می‌دهد روسیه مجبور است به آن پاسخ دهد. از این زمان به بعد بسیاری از کانادایی‌ها از ورود به روسیه منع می‌شوند. این انتخاب ما نیست اما اعمال این تحریم‌های جدید از سوی کانادا ما را ملزم می‌سازد تا واکنشی مناسب به آن بدهیم.

دولت کانادا روز جمعه 12 آبان براساس قانون عدالت برای قربانیان مقام‌های خارجی فاسد که به قانون مگنتینسکی نیز شهرت دارد ۳۰ شهروند روس را در لیست تحریم‌های خود قرار داد. علاوه بر شهروندان روس ، ۱۹ تن از ونزوئلا از جمله نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور و شهروندانی از سودان جنوبی نیز در این فهرست هستند. تعداد کل این افراد ۵۲ تن اعلام شده است.

کانادا اوایل سال جاری میلادی مدل خود از قانون مگنتینسکی را که مشابه قانون آمریکاست تصویب کرد.اين اقدام انتقادهاي روسیه را به دنبال داشت.

الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات یکی از مهم‌ترین اسامی ذکر شده در این فهرست کاناداست اما این فهرست شامل چندین تن از مقام‌هاي اداره مالیات و وزارت کشور روسیه نیز است.

کد خبر 387261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha