جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از جمله نهادهای تأثیرگذار و با سابقه روحانی محسوب می‌شود که در مواقع حساس موضع گیری آن می‌تواند تعیین‌کننده باشد، اما نایب رئیس اول جامعه‌ مدرسین حوزه‌ علمیه‌ قم تأکید کرد که این جامعه در انتخابات مجلس هیچ دخالتی نکرده و نامزدی معرفی نخواهد کرد.

مرتضی مقتدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب تأکید کرد که جامعه مدرسین فقط وارد کلیاتی چون تبیین اهمیت مشارکت مردم در انتخابات و حضور باشکوه مردم در آن می‌شود.

سهم‌خواهی ضد وحدت است

گروه‌های اصولگرا چندی است که در زمان انتخابات با وجود آنکه به‌دنبال ائتلاف با یکدیگر هستند اما با بروز برخی آفات‌ موفق به وحدت نمی‌شوند.

یکی از این آفات همان سهم خواهی بعد از پیروزی است که محمدنبی حبیبی -‌دبیرکل حزب موتلفه‌ اسلامی- هم به آن اشاره کرده و تصریح کرد: اصولگرایان باید مواظب آسیب‌های وحدت میان خود همچون سهم‌خواهی یا حق مطلق بودن تشکل یا شخص خود باشند؛ چراکه اگر روی آسیب‌ها و عوامل تفرق دقت کافی به عمل نیاید یا رعایت نشود، طبیعتا نمی‌تواند ضمانتی برای تداوم این وحدت وجود داشته باشد.  با این وجود شواهد نشان می‌دهد که اصولگرایان در رسیدن به وحدت،  موفق‌تر از اصلاح طلبان عمل کرده‌اند تا جایی که سید‌محسن یحیوی -‌‌‌‌‌‌‌‌عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس‌- در اظهار نظری تصریح کرد: در حال حاضر اصولگرایان به اتفاق و اتحاد راهبردی رسیده‌اند.

پیگیری انتشار یک نامه

در اردوگاه اصلاح طلبان چندان آرامشی برقرار نیست و نشانه آن را می‌توان در گفته‌های سخنگوی حزب اعتماد ملی جست‌وجو کرد که اعلام کرده است: به‌دلیل اینکه نامه حزب اعتماد ملی به جبهه مشارکت، محرمانه بوده است، درصورت انتشار، آن را از طریق کانال‌های ذی صلاح پیگیری خواهیم کرد.

اسماعیل گرامی مقدم در گفت‌وگو با ایرنا، تأکید کرد: انتشار این نامه با هدف اختلاف افکنی بین گروه‌های اصلاح طلب صورت گرفته است.

کد خبر 38722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز