یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

وزیر امور اقتصادی و دارایی، مهار تورم را یکی از برنامه‌های در حال اجرای دولت عنوان کرد و گفت: در این ارتباط از ماه‌های گذشته تصمیمات جدیدی اتخاذ شده تا بتوانیم در مجموع میزان تورم را در کشور کاهش دهیم.

داود دانش جعفری روز یکشنبه 18 آذر در حاشیه مراسم رونمایی سامانه الکترونیکی انتشار اطلاعات ناشران اوراق بهادار در تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به این مطلب که بخشی از گرانی‌ها ناشی از مسائل داخلی است، ابراز داشت: دولت برنامه‌هایی را برای کاهش گرانی‌‌ها و مهار تورم دارد و از ماه‌های گذشته تدابیر خاصی در این رابطه اتخاذ شده که از آن جمله ساماندهی مصرف تقاضا از سوی شرکت‌های دولتی و نحوه درست مصرف ارز است؛ ضمن اینکه در برخی موارد افزایش قیمت‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

وی اظهار داشت: نکته بعدی که می‌تواند در کاهش میزان تورم و مقابله با گرانی‌ها موثر باشد، کنترل مصرف ارز در کشور است.

وزیر اقتصاد گفت: نکته‌ای که می‌توان به آن اعتراف کرد، این است که ‌این روزها قیمت انواع مواد خوراکی و غذایی به علت افزایش قیمت نفت و هزینه‌های حمل بین‌المللی تقریباً در تمام دنیا افزایش یافته است.

دانش جعفری در ادامه افزود: در گذشته هر تن کالا به ارزش 40 دلار به مقصد ایران حمل می‌شد، اما این قیمت اکنون در پی افزایش قیمت نفت به 150 دلار در هر تن رسیده است.

شایعه استعفا را تکذیب می‌کنم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: شایعه استعفای خودرا تکذیب می‌کنم.

به گزارش فارس، داود دانش جعفری در حاشیه مراسم رونمایی از بزرگ‌ترین شبکه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، در مورد خبر استعفایش گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و شایعه‌ای را که در برخی محافل شنیده شده تکذیب می‌کنم.

وی گفت: شاید به دلیل تغییرات جدیدی که در کابینه دولت رخ داده است، این شایعات مطرح شده باشد، در حالی که دولت با تمام وجود و با هماهنگی کامل مشغول فعالیت‌های جاری بوده است، ضمن اینکه تغییرات در هر کابینه‌ای طبیعی و عادی است.

کد خبر 38715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز