همشهری آنلاین: رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که با هر نوع دخالت غیر اصولی در امور پزشکی به شدت برخورد می‌شود و در عین حال طی نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار اقدامات جدی و کارآمد آن وزارتخانه با متخلفان شد.

رییس سازمان نظام پزشکی

به گزارش ایسنا، در بیانیه دکتر ایرج فاضل آمده است:«به اطلاع همکاران عزیز می‌رساند در پی موضع گیری‌ها و اظهارنظرهای سخیف و غیر علمی در زمینه امور پزشکی، سازمان نظام پزشکی بنا بر وظایف خود با افراد متخلف در کسوت پزشکی برخورد جدی کرده و آنان را برابر قانون محکوم نموده است.

امیدوار است برخورد لازم با غیر پزشکانی که در امور طبابت دخالت می‌کنند، از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام جدی به عمل آید.»

همچنین در نامه رئیس کل سازمان نظام پزشکی به دکتر هاشمی - وزیر بهداشت نیز آمده است:

«اخیرا شواهد فزاینده‌ای از دخالت آشکار و به کلی غیر علمی در امور پزشکی و طبابت در فضای مجازی و رسانه کشور دیده می‌شود که تهدیدی بزرگ برای سلامت مردم و اداره امور طبابت در مملکت است.

برخورد با این پدیده خطرناک نیاز به اقدامات جمعی و همه‌جانبه دارد و نظام پزشکی برخورد با مواردی را در محدوده اختیارات خود آغاز کرده است. خواهشمند است دستور فرمایید اقدامات جدی و کارآمد در جهت جلوگیری از این موارد و برخورد کارساز با دخالت غیرپزشکان در امور طبابت و موارد تخلف انجام پذیرد.»

کد خبر 387149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha