جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: توم تیکور، فیلمساز نامدار آلمانی به ریاست هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم برلین معرفی شد که شصت و هشتمین دوره آن ۱۵ تا ۲۵ فوریه ۲۰۱۸ برگزار می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، تیکور 52 ساله كه در برلين زندگي مي‌كند و فیلم‌های «بدو لولا بدو»، «عطر»، «اطلس ابر» و «یک هولوگرام برای پادشاه» را در كارنامه دارد، از موفق‌ترین فیلمسازان تاريخ سينماي آلمان است. او چهره محبوب جشنواره برلين است و شش فيلم خود را در اين رويداد مهم سينماي اروپا و جهان به نمايش گذاشته كه «بهشت» در 2002 و «بین‌الملل» در 2009 در مراسم افتتاحیه روي پرده رفته‌اند.

تیکور كه سال 2012 با «اطلس ابر» نامزد دريافت جايزه بهترين موسيقي از مراسم گلدن گلوب شده بود، در واکنش به نشستن روي صندلي رياست داوران بخش رسمي برلین 2018 گفت: «برلیناله همواره رويداد محبوب و جشنواره فیلم خانگی من بوده و از وقتي کار فیلمسازی را آغاز كردم، پشتيباني خود را از من دريغ نكرده است. ما پيشينه‌اي شگفت‌انگیز و گسترده با هم و كنار هم داریم.»

هنوز فهرست ديگر داوران بخش مسابقه اعلام نشده است. اين گروه برنده جایزه خرس طلایی بهترين فيلم و جوایز خرس نقره‌ای را انتخاب می‌کنند. سال گذشته پل ورهوفن، کارگردان هلندی رئیس داوران بخش رسمي برلیناله بود و «بر جسم و روح» ساخته ایلدیکو انیدی از مجارستان جایزه خرس طلايي را از آن خود كرد.

کد خبر 387137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha