همشهری آنلاین- سجاد میرزامهدی تهرانی: بازی ندای وظیفه؛ جنگ جهانی دوم (Call of Duty: WWII) یک بازی ویدیویی در سبک تیراندازی اول شخص است.

این بازی توسط کمپانی Activision در 3 اکتبر راهی بازار شده و کار طراحی این بازی هم بر عهده استودیو بازی‌سازی Sledgehammer Games بوده است.

قبل از اعلام این بازی فکر می‌کردیم که کمپانی Activision روایت‌های مربوط به جنگ‌های جهانی را کلا بوسیده و کنار گذاشته است. آخرین باری که داستان بازی ندای وظیفه به جنگ‌جهانی دوم بر می‌گشت مربوط به سال 2008 بود.

بعد از آن هرچه که از این بازی دیدیم حالت فضایی و فانتزی به خود داشت که اگر هم از حق نگذریم دیگر Activision شورش را درآورده بود.

  • داستان بازی

داستان بازی تمرکز بر 12 سربازعضو لشکر یکم آمریکا در خط مقدم جبهه غربی در سال 1944 و 1945 است. در این سال‌ها هم ارتش متفقین مشغول تجدید قوا برای حمله به آلمان و زدن آخرین حرکت می‌باشد. حال داستان حال و روزای خط مقدم در فرانسه و بلژیک را روایت می‌کند.

  • زامبی

داستان زامبی ندای وظیفه روایت تغییر یافته جنگ جهانی دوم است. که در این روایت نازی‌ها یک سلسله تحقیقاتی را درباره نکرومنسی یا همان فال اموات خودمان انجام داده‌اند. شخصیت اصلی این داستان یک دختری به نام ماری فیشر است که یک مهندس در دفتر خدمات استراتژیک آلمان می‌باشد. حال در ادامه داستان ماری به همراه سه تن از همکارانش سعی در بر ملا کردن نقشه شوم نازی‌ها دارند.

  • روند بازی

همانطور که گفته شد گیم پلی این بازی در سبک تیراندازی اول شخص مانند نسخه‌های قبلی این بازی است. اما با این تفاوت که دیگر خبری از امکانات و تجهیزات پیشرفته در بازی نیست و مانند نسخه‌های کلاسیک ندای وظیفه همه چیز بازی سنتی است.

در روند این بازی یک سری ویژگی جدیدی اضافه شده مانند جاخالی دادن سریع و پرش ناگهانی بر روی زمین که در مواقعی که وقوع انفجار نزدیک است کاربرد دارد.

یک نکته جالب دیگه درباره گیم‌پلی این بازی وجود دارد آن این است که دیگر میزان سلامت به طور خود کار تمدید نمی‌شود یعنی اینکه اگه یادتان باشد وقتی در نسخه‌های قبلی این بازی مجروح می‌شدید صفحه بازی به رنگ قرمز می‌رفت و باید شما یک گوشه‌ای یا جایی پناه می‌گرفتید تا وضعیت سلامت خود به روز اول برگردد اما در این نسخه شما باید چالش جدید دست و پنجه نرم کنید.

این چالش اینطور است که اگه در بازی صدمه دیدید باید از ذخایر پزشکی خود استفاده کرده تا مجروحیت از بین رود.

با این تغییراتی در سری جدید ندای وظیفه به وجود آمده شاید این فکر در ذهن بعضی‌ها به وجود بی‌آید Activision به موفقیت بازی بتلفیلد 1 پی‌برده که دست به چنین ریسک بزرگی زده است.

بازی ۲۰۱۷

کد خبر 387116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha