همشهری آنلاین: رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می شود، گفت: پیشگیری از معلولیت‌ها از وظایف بهزیستی نیست.

معلولین

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در همایش علمی کاربردی روسای ادارات فناوری اطلاعات بهزیستی در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی ساری اظهار کرد: دنیای امروز عصر تکنولوژی و ارتباطات است و باید خود را در مسیر رشد و تکنولوژی قرار داده درغیر این صورت موجب عقب‌ماندگی جامعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه نهادینه کردن دولت الکترونیک از اهمیت بالایی برخوردار بوده که امید داریم در بودجه سال ۹۷ این امر با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه اگر از جهان امروز عقب بمانیم از پیشرفت عقب مانده‌ایم، افزود: دولت الکترونیک و ساماندهی مدیریت دولتی جهت اثربخشی شفاف‌سازی نقش مهمی داشته که سازمان بهزیستی کشور در توسعه تکنولوژی و داده های جدید خود را بر طبق این اصول وفق داده است.

محسنی در ادامه با اشاره به این نکته که سالانه ۲۵تا۳۰ هزارکودک معلول در کشور متولد می‌شود، تصریح کرد: با آنکه پیشگیری از معلولیت از وظایف بهزیستی نیست اما تلاش می‌کنیم با این اطلاعات و آمار به سیاست‌گذاری درست برسیم و طبق نقشه راه عمل کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: کوری، قطعی عضو و دیگر معلولیت‌ها از جمله معلولیت هایی بوده که در جامعه وجود دارد و فراهم کردن بانک اطلاعاتی از این معلولان می‌تواند کمک‌های شایانی در تصمیم سازی در این خصوص کند.

وی افزود: با بازنگریهای ویژه در خصوص اعتیاد، بهزیستی توانست با نقش مهم حمایت اجتماعی آمار اعتیاد را در جامعه کاهش دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه ریشه در کودکی و نحوه تربیت فرزندان دارد از این رو باید "نه" گفتن را از کودکی به فرزندانمان آموزش دهیم.

محسنی ضمن اشاره به این که ۴۷درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد، گفت: اگر اقدامات پیشگیرانه به موقع در این زمینه انجام شود آمار طلاق در جامعه به شدت کاهش می یابد چه بسا در چندسال اخیر با حضور بهزیستی و مشاوران این دستگاه در دادگاه‌های خانواده شاهد کاهش آمار طلاق بوده‌ایم.

کد خبر 387039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha