پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیران اجرایی شرکت‌های فیس‌بوک، توئیتر و گوگل روز گذشته در برابر کنگره آمریکا درباره استفاده کشورهای خارجی از شبکه‌های اجتماعی برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شهادت دادند.

مدیران

براساس گزارش CNN، در اين جلسه كه توسط كميته فرعي قضايي جنايت و تروريسم سنا برگزار شد، مديران اين شركت‌هاي فناوري بر توانايي خود در جلوگيري از عاملان خرابكار براي سواستفاده از شبكه‌هاي اجتماعي از طريق تبليغات و پست‌هاي عادي تاكيد كردند.

قانونگذاران آمریکایی با ذکر نگرانی درباره استفاده روسیه از شبکه‌های اجتماعی در جریان انتخابات 2016 می‌گویند به‌دنبال تصویب قوانین تازه برای شرکت های فناوری هستند زيرا از نظر آنها قوانين كنوني از تاثيرگذاري كافي برخوردار نيستند.

با اين همه شرکت‌های فناوری با تصويب مقررات جديد مخالفند و مي‌گويند بر تلاش‌های خود برای شناسایی بات‌های اینترنتی و پخش هرزنامه‌ها می‌افزایند و سعی خواهند کرد سرمنشا و ماهیت آگهی های سیاسی منتشر شده در این شبکه ها شفاف‌تر باشد. برای مثال فیسبوک وعده داد تا پایان سال آینده 20 هزار نفر را در بخش ایمنی و امنیت خود به خدمت بگیرد که دو برابر تعداد  کنونی است.

اين جلسه يك روز پس از آن برگزار شد كه شركت فیس‌بوک درگزارشي اعلام كرد بيش از 126 میلیون کاربر آمریکایی این شبکه در دو سال گذشته در معرض پست‌های تفرقه‌انگیز سیاسی و اجتماعی یک شرکت مرتبط با کرملین قرار گرفته‌اند.

کالین استرچ، مشاور ارشد حقوقی فیس‌بوک در اين جلسه گفت: ما می‌دانیم که عاملان بدانديش دست از تلاش‌های خود برنخواهند داشت. باید بی وقفه بیاموزیم و بهتر شویم تا از آنها جلوتر باشیم. وي تاييد كرد كه فيس‌بوك در درك پشت پرده اين فعاليت‌هاي بدخواهانه محدوديت‌هايي دارد: در پاسخ به پرسش شما كه چه چيزهايي در پشت‌صحنه شبكه اجتماعي فيس‌بوك درحال انجام است، و درك اينكه آيا فعاليت‌هاي پوششي درجريان هستند يا نه، واضح است كه مي‌گويم خير،‌ما نمي‌توانيم آنچه را در پشت صحنه رخ مي‌دهد ببينيم.

در اين جلسه پرسش و پاسخ پرهيجان،  مشكلات شركت‌هاي آنلاين براي نظارت بر مخاطبان وسيع شبكه‌هاي اجتماعي و رمزگشايي از دخالت خارجي‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري توسط شركت‌هاي بدخواه خارجي مورد بررسي قرار گرفت.

در متني از پيش آماده شده اين سه شركت براي اولين بار نسبت عمليات اثرگذاري وسيع روسيه در شبكه‌هاي اجتماعي شهادت دادند و فيس‌بوك تاييد كرد بيش از 126 ميليون آمريكايي در معرض محتواهاي تفرقه‌انگيزي قرار گرفته‌اند كه توسط ترول‌هاي روسي (اوباش‌هاي مجازي) كه خود را با نام آژانس تحقيقاتي اينترنتي معرفي كرده‌اند ايجاد مي‌شده‌است.

توئيتر نيز اعلام كرد 2752 حساب كاربري مرتبط با اين آژانس و 36746 حساب مرتبط با روسيه را شناسايي كرده‌است كه لزوما با اين شركت مرتبط نبوده‌اند.

در اين جلسه چندين تبليغ سفارشي روسي به نمايش درآمد،‌از جمله پستي فيس‌بوكي كه در صفحه‌اي به نام قلب تگزاس منتشر شده بود و ادعا مي‌كرد ميزان مخالفت با هيلاري كلينتون در ميان سربازان 69 درصد است.

سناتورها در اين جلسه با پرسش‌هاي خود نمایندگان شرکت‌ها را به شدت تحت فشار قرار دادند به ويژه دراين مورد كه اين شركت‌ها نسبت به سواستفاده كشورهاي بدخواه از شبكه‌هاي اجتماعي عليه آمريكا ناآگاه بوده‌اند. نمايندگان سه شركت با محكوم كردن اعمال روسيه اعلام كردند به بررسي‌هاي خود درباره اين موضوع و مهار كردن چنين فعاليت‌هايي ادامه خواهند داد.

کد خبر 386994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha