همشهری آنلاین: کتاب «مدیران بخوانند؛ چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم» در حوزه ارتباطات و روابط عمومی توسط نشر ثانیه چاپ و منتشر شد.

ارتباطات

اين کتاب را الن استيونس، متخصص انگليسي رسانه نوشته و انتشارات ثانيه، ناشر تخصصي کتب رسانه و علوم ارتباطات، به تازگي آن را با ترجمه عباس رضايي ثمرين، روزنامه‌نگار، منتشر کرده است.

مترجم در معرفي كتاب نوشته است:

اگر در معرض پرسش‌هاي خبرنگاران هستيد، اگر در تماس و تعامل مستمر با رسانه‌هاييد، اگر در مصاحبه‌‌هاي رسانه‌اي زيادي شرکت مي‌کنيد، اگر مي‌خواهيد از گاف‌هاي رسانه‌اي پيشگيري و از اعتبار خودتان و سازمان‌تان در افکار عمومي محافظت کنيد. اگر مي‌خواهيد برند سازمان‌تان را به سلامت از تلاطم‌هاي بحران‌ها عبور دهيد، اگر مدير روابط عمومي يا مشاور رسانه‌اي سازمان هستيد و مدير ارشد در حوزه رسانه از شما مشورت مي‌گيرد، کتاب «مدیران بخوانند؛ چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم» را از دست ندهيد.

در میان کتب متعددی که نحوه مصاحبه‌گری را به خبرنگاران و اهالی رسانه می‌آموزد، این کتاب برای اولین بار توصیه‌هایی کاربردی، به طرف دیگر این معادله، یعنی مصاحبه‌شونده‌ها ارائه می‌دهد، افرادي که با راهنمايي‌هاي اين کتاب، مي‌توانند کيفيت حضور خود در رسانه‌ها و به تبع شهرت و اعتبار خود را افزايش ‌دهند. کاربست توصيه‌هاي کتاب اين امکان را به مصاحبه‌شونده‌ها مي‌دهد که با کسب حسن شهرت در ميان اصحاب رسانه،‌ در معرض مصاحبه‌هاي متعددي بعدي قرار گيرند.

سیاستمداران، مدیران، سخنگوها، مدیران روابط عمومی، مشاوران رسانه‌ای و به طور کلی همه کسانی که در معرض مصاحبه‌ها و سوالات خبرنگاران و روزنامه‌نگاران هستند یا مسئولیت طراحی سیاست‌گذاری‌ رسانه‌ای و خبری مرتبط با ارگان‌ها و سازمانها دارند، مخاطبان اصلی این کتاب‌اند اما خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و مخاطبان رسانه‌ها نيز با مطالعه آن ديد تازه‌اي نسبت به مقوله مصاحبه‌هاي رسانه‌اي پيدا مي‌کنند.

کتاب در یازده فصل تدوین شده و در هر يک از اين فصول ابعاد مختلف مصاحبه‌های رسانه‌ای مورد توجه قرار گرفته است. در فصل اول، نکات کلی برای شرکت در همه انواع مصاحبه‌های رسانه‌ای مرور شده است. فصل دوم به طراحي هدف و پیام محوري مصاحبه اختصاص دارد. در فصل سوم همه ویژگی‌های لازم را برای اینکه صدای مصاحبه‌شونده در طول مصاحبه‌ها- خصوصا مصاحبه‌های صوتی، تصویری - استاندارد باشد، مرور شده است. فصل چهارم به ظاهر و پوشش مصاحبه‌شونده اختصاص دارد. فصل‌های پنجم، ششم و هفتم هم به ترتیب به مصاحبه با نشریات چاپی، رادیو و تلویزیون مي‌پردازد. نحوه برگزاري و نکات آموزشي نشست خبري موضوع فصل نهم است. فصل دهم به پيش‌بيني سوالات خبرنگاران و ملاحظات مربوط به پاسخ‌ها اختصاص دارد و فصل یازدهم و آخر کتاب هم آموزش نحوه مواجهه و تعامل با رسانه‌ها در بحران‌هاست.

نویسنده انگلیسی این کتاب، الن استیونس، متخصص رسانه، روابط عمومی و تبلیغات، برنامه‌ساز رادیو-تلویزیونی و یک سخنران و نویسنده حرفه‌ای است. او در چهل سال گذشته در سمت‌های مختلفی در حوزه رسانه و روابط عمومی ایفای نقش کرده و کسب‌وکارهای مهمی را در حوزه‌های یاد شده راه‌اندازی نموده است. استیونس در مقطعی مشاور رسانه‌ای کابینه انگلستان بوده و در تیم رسانه رویدادهای بزرگی همچون المپیک حضور داشته است. چنانکه روزنامه ایندیپندنت از او به عنوان یکی از ده متخصص برتر رسانه در انگلستان یاد کرده است. استیونس صاحب تالیفات متعددی در حوزه رسانه، تبلیغات و برندسازی است و به عنوان متخصص این حوزه در کنفرانس‌های متعددی در سراسر جهان - از جمله ایران- سخنرانی کرده است.

کتاب «مدیران بخوانند؛ چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم؟» را انتشارات ثانیه با شمارگان 1000 نسخه، در 119 صفحه و به بهای 12000 تومان روانه پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

کد خبر 386858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha