گروه اجتماعی: مصداق‌های طرح امنیت اجتماعی زمستانی را نیروی انتظامی و قوه قضائیه با هم تعیین می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این سؤال که آیا مصداق‌های طرح زمستانی امنیت اجتماعی توسط نیروی انتظامی تعیین می‌شود یا قوه قضائیه؟ گفت: اطلاعیه‌هایی که نیروی انتظامی در طرح امنیت اجتماعی می‌دهد، همواره با پشتوانه‌های قانونی است.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در جمع خبرنگاران با بیان این که در همه مراحل طرح ارتقای امنیت اجتماعی، هماهنگی‌های لازم با مراجع ذی‌ربط صورت می‌گیرد، افزود: نیروی انتظامی به عنوان دستگاه مجری، چارچوب‌ها را به اطلاع عموم می‌رساند و خود نیز در همان چارچوب‌ها عمل می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر این که قوه قضائیه در جامعه اقدام مستقیم ندارد و نیروی انتظامی به عنوان ضابط قوه قضائیه عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: برخورد با ناهنجاری‌های جامعه، پیشگیری از جرم و برخورد با جرایم مشهود از وظایف نیروی انتظامی است.

وی در ادامه یادآور شد: نیروی انتظامی در تعیین مصادیق طرح ارتقای امنیت اجتماعی با قوه قضائیه، دادستانی و دیگر دستگاه‌های مرتبط هماهنگی می‌کند.

گفتنی است بر اساس طرح برخورد با بد پوششی ویژه زمستان که از روز یکشنبه 18 آذر آغاز ‌شد، استفاده از چکمه‌های بلند روی شلوار، استفاده از کلاه به جای روسری، استفاده از مانتوهای تنگ و چسبان و استفاده از کاپشن‌های کوتاه به جای مانتو ممنوع و  از جمله مصادیق برخورد با بد پوششی است.

سردار احمدرضا رادان نیز با اشاره به اجرای گسترده طرح تشدید برخورد با بد پوششی ویژه زمستان در تهران گفت: این طرح با افزایش گشت‌های طرح امنیت پلیس و با حضور عوامل زن و مرد در پلیس در زمینه بد پوششی زمستانی اجرا می‌شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به مسئولیت مسئولان واحدهای صنفی در جلوگیری از ورود افراد بد پوشش به داخل مغازه و عدم سرویس دهی به این افراد گفت: اداره اماکن نیروی انتظامی این نکته را بررسی می‌کند و چنانچه مسئولان واحدهای صنفی اقدام به جلوگیری از ورود افراد بد پوشش به واحد صنفی خود نکنند با اقدام قانونی مواجه می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی برخورد قانونی با این‌ صنوف گفت: در مورد صنوف، تذکر، اخطار پلمب و پلمب واحد صنفی از جمله موضوعاتی است که مورد توجه است.

از رئیس پلیس تهران سئوال شد که مصادیق برخورد با افراد بدحجاب در کجا تصمیم گیری و بررسی می‌شود؟ وی پاسخ داد: این مصادیق در ستاد جرائم خاص که متشکل از نماینده قوه قضائیه، پلیس، سپاه، وزارت اطلاعات و دستگاه‌های فرهنگی است تعیین می‌شود.

رادان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در اجرای طرح امنیت اجتماعی تا چه مقدار از نظرات اساتید دانشگاه و مراکز علمی استفاده شده است، گفت: شروع این طرح مبنای علمی داشت و انتخاب مصادیق طرح نیز برگرفته از نظرات علمی و نظرسنجی از مردم که توسط مراکز علمی معتبر انجام شده صورت گرفته است.

سردار رادان با اشاره به فعال شدن پیست‌های اسکی در زمستان گفت: در این مراکز حضور پلیس زن در کنار پلیس مرد پیش‌بینی شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه رئیس عقیدتی-  سیاسی نیروی انتظامی اعلام کرده‌ است که در اجرای طرح امنیت اجتماعی ملاک ما شرع است نه عرف و بنابراین پوشیدن چکمه‌های بلند چه مشکلی خواهد داشت، گفت: قرار گرفتن شلوار در داخل پوتین‌های بلند ایجاد تبرج (خودنمایی به نامحرم) می‌کند و بنابراین از لحاظ شرعی نیز مشکل دارد.

کد خبر 38683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز