دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تازه‌ترین تجربه کارگردانی دنی ویلنوو گرچه با استقبال منتقدان مواجه شده اما تهیه‌کننده نسخه اصلی «بلید رانر» زمان ۱۶۴ دقیقه‌ای آن را یک جنایت علیه تماشاگران می‌داند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، برخي معتقدند شايد همين زمان طولاني باعث شده است «بليد رانر 2049» با وجود هزينه 150 ميليون دلاري در گيشه به موفقيتي كه انتظار مي‌رفت نرسيده است. در اين ميان، مايكل ديلي يكي از منتقدان جدي فيلم ويلنوو است؛ تهيه‌كننده نسخه اصلي «بليد رانر» به كارگرداني ريدلي اسكات مي‌گويد با اينكه نسخه تازه را نديده اما زمان طولاني را بزرگ‌ترين دشمن آن براي درخشش در گيشه مي‌داند.

ديلي كه جايزه اسكار و فيلم‌هاي كلاسيك چون «شكارچي گوزن»، «حرفه ايتاليايي» و «مردي كه روي زمين افتاد» را در كارنامه دارد، مي‌گويد: «من هنوز 2049 را نديده‌ام و خيلي هم مشتاق ديدنش نيستم اما يك روز مي‌بينم. معتقدم دليل اصلي فروش 240 ميليون دلاري فيلم تا امروز زمان طولاني آن است. آنها مي‌توانستند 2049 را كوتاه‌تر كنند و هنوز هم مي‌توانند. با زمان نزديك به سه ساعت، هيچ فيلمي بيش از سه بار در روز فرصت نمايش پيدا نمي‌كند.»

درام علمي خيالي «بليد رانر 2049» كه استوديوهاي وارنر و سوني مسئوليت پخش داخلي و بين‌المللي آن را بر عهده دارند، با هزينه‌اي بين 150 تا 180 ميليون دلار توليد شده و تا امروز فقط 81 ميليون دلار در آمريكاي شمالي فروخته است. بهترين بازار بين‌المللي فيلم بريتانيا با 21 ميليون دلار بوده و نمايش آن در سينماهاي چين 10 روز ديگر آغاز مي‌شود. ژاپن و چين دو بازار مهم آسيايي هستند كه نقشي اساسي در افزايش فروش «بليد رانر 2049» ايفا مي‌كنند.

«بليد رانر» اصلي سال 1982 با بودجه 28 ميليون دلاري توليد شد و نسخه 117 دقيقه‌اي آن 34 ميليون دلار فروخت. فيلم نامزد دريافت دو جايزه اسكار در بخش‌هاي فني شد و سرآغاز توليد چند دنباله هم بود كه «بليد رانر 2049» تازه‌ترين نسخه آن است.

کد خبر 386809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha