همشهری آنلاین: نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران را گزارشی موذیانه توصیف کرد.

دکتر علی لاریجانی در مصاحبه با شبکه خبری پرس تی وی گفت: گزارش نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران دارای ابعاد و اجزای زیادی  است که از نظر نظامی و اطلاعاتی دارای ارزش یکسانی نیستند.

لاریجانی افزود: در حالی که در بخشی از این گزارش به اطمینان بالای آن‌ها اشاره شده است در بخش‌های دیگر  تا حدود زیادی لفاظی شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گقت: گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا برپایه دو مساله نگاشته شده‌ است:اول آن‌ها می‌گویند که اطمینان دارند ایران برای ساخت بمب اتمی برنامه‌ای ندارد، بعد آن‌ها می‌گویند ایران از سال 2003 به برنامه تولید بمب اتمی خود ادامه نداده است.باتوجه به این مساله هدف موذیانه آن‌ها کاملا مشخص می‌شود.

دکتر لاریجانی افزود:آمریکایی‌ها طی این سال‌ها ادعا می‌کردند که ایران برای ساخت بمب تلاش می‌کند و اکنون ما همگی می‌دانیم که آن‌ها کاملا در اشتباه بوده‌اند.

لاریجانی همچنین از آمریکا به دلیل اصرار بر نگهداشتن پرونده هسته‌ا‌ی ایران در شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کرد و با اشاره به خارج نشدن پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت گفت:"این گزارش چه سودی در برخواهد داشت و احتمال دارد چه تغییراتی در رفتار دولت آمریکا ایجاد کند؟ من تصور می‌کنم منطقی که در پس این قضیه نهفته است این است که آن‌ها قصد دارند کشور‌های دیگر را دچار پارادوکس کنند و اعلام کنند که تحت هیچ شرایطی رفتارشان را تغییر نخواهند داد. لاریجانی افزود: در هر صورت مواضع آن‌ها در قبال برنامه هسته‌ای ایران بوضوح غیر منطقی است.

لاریجانی  با اشاره به ادعای مطرح شده در گزارش نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه ایران برنامه تسلیحاتی هسته‌ای خود را در سال 2003 متوقف کرده‌است، گفت: این اتهامی است که هیچ مبنای واقعی ندارد.

نماینده مقام معظم رهبری  در شورای عالی امنیت ملی درباره همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت:در مذاکراتمان با محمد الیرادعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توانستیم تمام  مسائل معوقه را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. اگر مسئله مربوط به گذشته است باید اجازه دهند به گفتو گوهایمان با آژانس ادامه دهیم، این مسئله به ما این امکان را خواهد داد که بدون محدودیت با آژانس همکاری کنیم.

کد خبر 38677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز