یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
۰ نفر

آتش‌سوزی در یکی از میادین نفتی استان خوزستان جان دست‌کم ۳ نفر را گرفت.

اين حادثه ديروز در ميدان نفتي منطقه گچساران رخ داد. دكل حفاري شماره ۹۵ كه از چند‌ماه قبل در چاه 147رگ سفيد در حال فعاليت بود، ناگهان دچار آتش‌سوزي و انفجار شد و شدت حادثه به حدي بود كه به سرعت بسياري از تجهيزات را نابود كرد و حتي باعث ذوب شدن بخشي از دكل شد. اين حادثه موجب شد دود غليظي منطقه را فرا بگيرد. طوري كه دود ناشي از آن از فاصله دور ديده مي‌شد. به‌دنبال اين حادثه عمليات اطفاي حريق آغاز شد اما به‌دليل كمبود منابع آب در منطقه عمليات به سختي ادامه يافت.

مهدي معيني‌فر، مدير روابط عمومي شركت ملي حفاري ايران در اين‌باره به ايسنا گفت: هنوز از ميزان خسارات جاني و مالي احتمالي وارده اطلاعي در دست نيست اما مديرعامل شركت ملي حفاري ايران به همراه قائم‌مقام و مديران تيم‌هاي عملياتي با بالگرد به منطقه اعزام شده‌اند.

در همين حال كسري نوري، مديركل روابط عمومي وزارت نفت گفت: دكل شماره 95در منطقه رگ سفيد يك دكل گازي بود كه دچار حادثه شد. وي ادامه داد: عمليات اطفاي آتش دكل شماره‌95 در جريان است اما نمي‌توان دقيق گفت كه اطفاي حريق چه زماني به پايان خواهد رسيد و احتمال دارد تعداد كشته‌هاي اين حادثه افزايش يابد. از سوي ديگر عبدالرحيم رحيمي، فرماندار شهرستان گچساران شمار قربانيان اين حادثه را 3نفر اعلام كرد و به تسنيم گفت: آتش‌سوزي دكل حفاري در رگ سفيد گچساران 3كشته و تعدادي زخمي بر جاي گذاشته است. در همين حال خبرگزاري فارس گزارش كرد:

این دکل مشغول حفاری در عمق 2600 متری مخزن آسماری بود که به دلایل فنی، لوله حفاری در عمق 80 متری متوقف شد و کارکنان و متخصصان به دنبال رفع مشکل بودند که ناگهان مواد سیال به بالا فوران كرد و انفجار و آتش‌سوزي بزرگی رخ داد. حجم آتش و سرعت انفجار به حدی بود که هیچ یک از کارکنان نتوانستند عکس‌العمل به‌موقع از خود نشان دهند و حفار و سرحفار از افرادی بودند که در همان لحظه اولیه جان خود را از دست دادند. به دنبال اين حادثه، محسن دلاويز نماینده ویژه وزیر نفت راهی آنجا شد. وزیر نفت نيز در پیامی درگذشت تعدادي از همکاران صنعت نفت در شرکت ملی حفاری جنوب را تسلیت گفت. میدان نفتی رگ سفید واقع در جنوب غربی کشور و یکی از میدان‌های بزرگ نفتی كشور است.

کد خبر 386678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha