همشهری آنلاین: رئیس هفدهمین همایش سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، گفت: پوسیدگی دندان بعد از سرماخوردگی، دومین بیماری عفونی قرن به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر امیر قاسمی متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی با اشاره به اینکه بعد از سرماخوردگی پوسیدگی دندان دومین بیماری عفونی قرن و یکی شایع‌ترین بیماری عفونی در کشورهای جهان سوم به شمار می‌رود، افزود: رسانه‌ها در بالا بردن افزایش آگاهی مردم در پیشگیری و بهداشت دندان‌ها نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند.

وی در آستانه برگزاری هفدهمین همایش سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، اظهارداشت: این همایش ۱۰ تا ۱۲ آبان ۹۶ در هتل اسپیناس پالاس با هدف ارتقای سطح علمی همکاران و ارائه آخرین دستاوردهای علمی در جهت بهبود و درمان در حیطه دندانپزشکی ترمیمی با حضور سخنرانانی از کشورهای ایتالیا، سوئیس، لبنان، ترکیه، امریکا برگزار می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: حیطه کار ما از آنجا که درصد عمده‌ای از درمان‌ها را در مطب دندانپزشکی به خود اختصاص می‌دهد و بیشترین مراجعه کننده برای درمان در حیطه پوسیدگی است، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی گفت: پوسیدگی دندان‌ها هنوز درصد زیادی از مردم را درگیر خود کرده و به رغم تلاش‌هایی که در ایران انجام شده شاخص DMF دندان‌ها بالا رفته و این رشته پیشرو در برخورد با پوسیدگی‌هاست و باید با استفاده از ابزارهای علمی بتوانیم به مقابله با پوسیدگی برآییم.

قاسمی اظهار داشت: اخیرا زیبایی و درمان‌های زیبایی هم جای وسیعی در تمام حیطه‌های پزشکی و دندانپزشکی به خود اختصاص داده که در این حیطه هم دندانپزشکی ترمیمی نیز مسئولیت عمده‌ای از این درمان‌ها را بر عهده دارد.

وی گفت: اعتقاد دارم که رشته تخصصی ما وظیفه عمده درمان‌های دندانپزشکی مورد نیاز جامعه را بر عهده دارد و هر حرکت علمی در این راستا منجر به پیشرفت و بهبود وضعیت بیماران خواهد شد.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی تصریح کرد: نقش مهم رسانه‌ها در تمام دنیا در بالا بردن افزایش آگاهی مردم در پیشگیری و بهداشت دندان‌ها برای رفع پوسیگی بسیار موثر است تا جلوی این عارضه را که منجر به صدمات جسمی و هزینه گزافی برای بیمار می‌شود را گرفت.

کد خبر 386576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha