کاهش 20 تا 25 درصدی عرضه و افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت برخی خودروها از سوی شرکت‌های خودروسازی عمده‌ترین عوامل نابسامانی بازار خودرو است.

به گزارش همشهری، رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان اتومبیل تهران با اشاره به گرانی برخی خودروهای داخلی، کاهش 90 درصدی برخی تولیدات توسط خودرو‌سازان داخلی و افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت‌ها توسط این شرکت‌ها را از جمله عوامل افزایش قیمت و نابسامانی بازار خودرو قلمداد کرد و گفت: برخی خودروها از جمله 206 تیپ 5 و 6 تا حدود 90 درصد کاهش تولید داشته است.

جلال ریخته‌گر قدیمی در نشست خبری روز گذشته خود، افزود: همچنین تولید برخی دیگر از خودروها مانند 206 اتوماتیک و پژو پارس تا 90 درصد کاهش یافته یا حتی متوقف شده است که این امر بر بازار عرضه و تقاضا تأثیر گذاشته و افزایش قیمت‌ها را به‌دنبال داشته است.

وی افزود: نبود توازن میان عرضه و تقاضا به‌دلیل کاهش 20 تا 25 درصدی عرضه خودرو، افزایش تقاضا برای خودروهای داخلی، سیاست‌های ستاد تبصره 13 افزایش دریافت عوارض خودروهای 6 و 8 سیلندر، بالا رفتن عوارض پلاک گذاری و تعویض 25 درصدی خودروهای فرسوده با خودروهای داخلی از دیگر دلایل اخیر گرانی خودرو در بازار است.

قدیمی با بیان اینکه برخلاف اعلام وزارت صنایع مبنی بر ثابت ماندن قیمت تولیدات شرکت‌های خودروسازی داخلی و دیدگاه وزیر صنایع مبنی بر بازگشت قیمت این خودروها به قیمت‌های سال گذشته، شرکت‌های خودرو‌سازی‌ از فروردین ماه سال‌جاری تاکنون چندین بار قیمت محصولات خود را از 10تا 15 درصد افزایش داده‌اند.

کد خبر 38623

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز