سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل فرهنگ حقوقی و قضایی معاونت فرهنگی قوه قضاییه هدف اصلی از برگزاری نخستین جشنواره مردمی میزان را ارتقای سطح آگاهی‌های حقوقی در جامعه دانست.

Mizan

به گزارش همشهري آنلاين، حمیدرضا بتو در نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره فرهنگی مردمی میزان گفت: «مدتی بود که جاي خالي یک رویداد مهم فرهنگی هنری در عرصه مسایل حقوقی و قضایی احساس می‌شد و جشنواره ميزان تجربه اول دستگاه قضا در عرصه فرهنگ و هنر است. اين رويداد با هدف ارتباط موثر با مردم و استفاده از ظرفیت مردم در فرهنگ‌سازی و ارتقای سرمایه اجتماعی قوه قضاييه در پنج بخش طراحی شده و جزئيات آن در پايگاه mizanfestival.com در دسترس است.»

وي با ابراز اميدواري نسبت به استفاده بهينه و ارائه هنرمندانه آثار دريافتي افزود: «شعار جشنواره ميزان «قانونمداری، لازمه جامعه سالم» و اهداف آن شش نكته است؛ ارتقای فرهنگ عمومی در راستای کاستن از جرایم‌ و توانمندی مواجهه با آنها، ارتقای آگاهی‌های عمومی درباره مضامين حقوقی و قضایی، ارتقای فرهنگ عمومی تحکیم بنیان خانواده، ارتقای فرهنگ عمومی رعایت حقوق دیگران، ارتقای فرهنگ صیانت از حقوق و پایبندی به تکالیف مالی و ارتقای فرهنگ صلح و سازش.»

قانون و قانونمداری، توسعه فرهنگ مدارا، صلح و سازش در جامعه، تحکیم بنیان خانواده و بالا بردن آگاهی‌های حقوقی و قضایی جامعه موضوع‌هاي جشنواره ميزان است كه در پنج بخش طراحي شده است؛ فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای، داستان کوتاه، عکس، پوستر و آثار گرافيكي و سرانجام کاریکاتور. به گفته بتو، زمان تعیین‌شده برای ارائه آثار اول دی است و مراسم اختتاميه و معرفي برگزيدگان روز سه‌شنبه سوم بهمن همزمان با ولادت حضرت زینب(س) با حضور مقام‌هاي عالی دستگاه قضایی برگزار مي‌شود.

دبیر جشنواره فرهنگی مردمی میزان در پايان نشست درباره برنامه دستگاه قضا و دبيرخانه جشنواره براي آثار حاضر در اين رقابت گفت: «در کنار مراسم اختتامیه، محلی را برای نمایش آثار برتر در نظر مي‌گيريم و فیلم‌های فاخر با همکاری تلويزيون با ذکر نام تولیدکننده پخش مي‌شود. طرح‌هایی هم قابل اکران عمومی است با هماهنگی شهرداری تهران در سطح شهر به نحو شایسته استفاده خواهیم کرد.»

کد خبر 386160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha