همشهری آنلاین: دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که ملک سلمان و حیدر العبادی تفاهمنامه تأسیس شورای هماهنگی بغداد و ریاض را که ماه ها پیش بر سر آن توافق شده بود، امضا کردند.

تفاهمنامه تأسیس شورای هماهنگی بغداد و ریاض رسما امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که «ملک سلمان» و «حیدر العبادی» تفاهمنامه تأسیس شورای هماهنگی بغداد و ریاض را که ماه ها پیش بر سر آن توافق شده بود، امضا کردند.

بر اساس این گزارش، دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که جلسه شورای هماهنگی ریاض و بغداد روز یکشنبه به ریاست حیدر العبادی و ملک سلمان، برگزار شد.

هیات وزیران عربستان در نیمه ماه اوت این طرح را با هدف بالابردن سطح روابط استراتژیک، سرمایه‌گذاری و فرهنگی بین دو کشور تصویب کرد و دریچه‌ای تازه به سوی عراق برای بازسازی اقتصاد جنگ زده این کشور گشوده شده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز، در طول سال جاری بارها از امنیت و ثبات کشور عراق پشتیبانی کرده و در همین راستا گذرگاه مرزی عرعر بعد از ۲۷ سال باردیگر گشوده شده است. بازگشایی خطوط هوایی بین دو کشور نیز با سفر ۲۰۰ بازرگان و مقام سعودی به عراق انجام شده است.

پادشاه عربستان در طول چند روز گذشته ۲ بار تلفنی با العبادی گفتگو کرده و روابط دوجانبه و راه‌های گسترش و توسعه آن از طریق شورای هماهنگی سعودی-عراق را مورد بحث و گفتگو قرارداده است.

تبادل تجاری بین دوکشور سعودی و عراق در طی ۱۰ سال گذشته بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال سعودی برآورد شده است و نفت خام و مشتقات آن و آب میوه و شیر از اقلام عمده صادراتی سعودی به عراق بوده است.

کد خبر 385916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha