همشهری‌آنلاین: مقتدی صدر دستور داد فرماندهان نیروهای "سرایا السلام" وابسته به جریان صدر راهی استان کرکوک شده و آنجا مستقر شوند.

در بیانیه‌ای از سوی نیروهای "سرایا السلام" وابسته به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق آمده است، به دستور مقتدی صدر و با نظارت مستقیم ابودعا عیساوی، معاون جهادی او، فرماندهان نیروهای "سرایا السلام"، به همراه هیئت جهادی گروه با همه تجهیزات خود عازم کرکوک، "شهر همزیستی مسالمت‌آمیز" شدند.

ابورضا موسوی، یکی از رهبران سرایا السلام نیز در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: این اقدام به صورت موقت و با هدف حمایت از همه اقشار کرکوک و شهرستان طوزخورماتو انجام می‌گیرد.

او اظهار داشت، نیروهای سرایا السلام که به کرکوک رفته‌اند، نیروهای پشتیان برای نیروهای دولتی بوده و تنها در صورت درخواست رسمی از آنها برای حفظ مناطق آزادشده، در این مناطق خواهند ماند.

به گزارش ایسنا به نقل از سومریه نیوز، این مساله یک روز پس از اعلام صدر مبنی بر این‌که کرکوک "عراق کوچک است" مطرح شد و او خواست این استان نمونه همزیستی مسالمت‌آمیز باشد.

از زمان سیطره نیروهای عراقی بر استان کرکوک و خروج پیشمرگ‌های کرد از آن، این استان شاهد درگیری‌های مقطعی بین نیروهای دولتی و کردهای حامی دولت اقلیم کردستان است.

جریان صدر دارای ۳۴ کرسی پارلمانی است و گروه مسلحی با نام "سرایا السلام"‌را هدایت می‌کند که یکی از بزرگ‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین شاخه‌های حشد شعبی است.

کد خبر 385742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha