چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

ورودش به عرصه تصویر با سریال «پس از باران» سعید سلطانی بود و بعد از آن جلوی دوربین کارگردانانی چون کمال تبریزی برای «شهریار»، کیانوش عیاری برای «روزگار قریب»، ضیاالدین دری برای «کیف انگلیسی» و سعید آقاخانی برای «خوش‌نشین‌ها» رفت. حضورش تنها در تلویزیون نبود و در چند فیلم سینمایی نیز بازی کرد. صبا کمالی این روزها مشغول بازی در نمایش «دولت ضعیفه» اصغر خلیلی است.

نمایش دولت صیغه

در اين نمايش كه هر روز ساعت19 در سالن استاد سمندريان تماشاخانه ايرانشهر روي صحنه مي‌رود، علاوه بر صبا كمالي، 18بازيگر ديگر حضور دارند.

اين بازيگر درباره حضورش در «دولت ضعيفه» به همشهري مي‌گويد:«اجراي نمايش «نظميه زنان» اصغر خليلي توجه مرا به‌خود جلب كرده بود و پيشاپيش اين آمادگي ذهني را داشتم كه با او همكاري داشته باشم و اتفاقا پيشنهاد از سوي گروه به من ارائه شد و با خواندن نقش، بازي در نمايش را قبول كردم.»

او كه 2هفته‌اي را در تمرين‌هاي نمايش گروه حضور داشته، به متن و نوع نمايش‌هاي تاريخي اشاره كرده و با عنوان اين مطلب كه براي تمرين آثار تاريخي بازيگر نيازمند زمان بيشتري است، گفت:«نمايشنامه دولت ضعيفه مرا جذب خود كرد، چراكه در اين اثر حرف‌هاي قابل تاملي زده مي‌شود. همواره تلاشم اين بود كه با گروه همراه شوم. برايم درانتخاب نقش‌ها، متن بسيار مهم است و پس از آن جايگاه نقش نيز مدنظر قرار مي‌دهم.»

كمالي با اشاره به اين موضوع كه شايد به سبب جايگاه نقش «انيس» و موقعيت اجتماعي كه آن زمان داشته و يا حجم نقشي كه اين شخصيت در اين كار دارد، اينگونه تصور شد كه اين شخصيت نقش اصلي اثر است، توضيح مي‌دهد: «به‌نظرم به سبب ارزشمند بودن ديالوگ‌ها در اين اثر، اين نقش روزنامه چي است كه در اين داستان كليدي است و در ادامه نقش خواجه تكميل‌كننده است.»

بازيگر فيلم «متولد‌ماه مهر» تصريح مي‌كند:« شكل و شمايل كار قجري برايم جذاب است و همواره دوست داشتم در اثر قجري بازي كنم كه صرفاً سرگرم‌كننده نباشد، بلكه حرف ارزشمندي در آن زده شده باشد كه خوشبختانه آنچه دلم مي‌خواست در اين اثر اتفاق افتاد و من نيز خوشحالم كه در اين گروه هستم، چرا كه اعضاي بسيار خوبي دارد.»

او با اشاره به اين نكته كه نگاه تك‌بعدي به تئاتر ندارد، توضيح مي‌دهد: «برتري كار تئاتر، ‌مفهوم انساني است كه دارد. كارگروهي در تئاتر به خوبي ديده مي‌شود و نمايشي موفق است كه گروه با هم مشاركت خوبي داشته باشند.»

کد خبر 385577

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha