سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مستند «مشاهیر» به کارگردانی امیر حسین مجتهدی و تهیه‌کنندگی حمید مجتهدی که نگاه اصلی آن پرداختن به هنرهای تجسمی است، به زودی کلید می‌خورد.

سریال

به گزارش ايسنا؛ امیرحسین مجتهدی درباره جزئیات این مستند که در شبکه چهار سیما تولید می‌شود، اظهار کرد: نگاه اصلی ما به نقاشی‌ها و آثار تجسمی است و اولین قسمت از این مستند در کاخ موزه جهان‌نما که آثار تجسمی زیادی در آن وجود دارد کلید خواهد خورد.

او گفت: مستند «مشاهیر ایران» قرار است یک گوینده یا همان راوی داشته باشد که علیرضا جهادی آن را روایت خواهد کرد. این مستند یک مستند بیوگرافی و دراماتیک است که در آن قرار است هم هنرمندان تجسمی را معرفی کنیم و هم به آثار آن‌ها بپردازیم.

مجتهدی همچنین یادآور شد: فصل اول مستند «مشاهیر» در هشت قسمت تولید می‌شود و آذر ماه آماده پخش خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در این مستند ابتدا به سراغ موزه‌های هنرهای تجسمی می‌رویم، یادآور شد: پس از موزه‌ها با مشاهیر عرصه تجسمی گفت‌وگو خواهیم کرد.

این کارگردان سپس درباره هنرمندانی که قرار است در مستند «مشاهیر ایران» به آن‌ها پرداخته شود، یادآور شد: مشاهیری از جمله استاد فرشچیان، استاد علی‌اکبر صادقی، استاد احصایی، استاد کابلی، استاد کامبیز درم‌بخش، استاد بهزاد و همچنین سایر اساتید در این مستند پرداخته و آثارشان معرفی می‌شود.

مستند «مشاهیر ایران» اولین تجربه امیرحسین مجتهدی در مقام کارگردانی است. وی از سال ۹۲ در کنار حمید مجتهدی به عنوان دستیار کارگردان و همچنین مدیرتولید مستند «ایران» در ساخت این مجموعه همکاری داشته است.

کد خبر 385448

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha