سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آژانس غذای سازمان ملل گزارش منتشر شده درباره گرسنگی و کمبود مواد غذایی در میان مسلمانان روهینجایی را به درخواست دولت میانمار حذف کرد.

 ارزیابی ماه ژوئیه سال جاری میلادی برنامه جهای غذا مشخص کرد که بیش از ۸۰ هزار کودک روهینگيایی زیر پنج سال، از نظر جسمانی ضعیف شده‌اند و به شدت دچار سوتغذیه هستند.

پس از حذف گزارش شش صفحه‌ای مذکور در بیانیه‌ای آمده است میانمار و برنامه جهانی غذا روی یک نسخه بازبینی شده همکاری می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: این روند بازبینی با حضور نمایندگانی از وزرات‌های مختلف میانمار انجام مي‌شود و به ضرورت یک رویکرد مشترک که براساس خط‌مشی همکاری آتی برنامه جهانی غذا با دولت میانمار است، تاکید دارد.

این بیانیه به انتقادها از سازمان ملل درباره این‌که به دولت میانمار برای دفاع از حقوق ۱.۱ میلیون روهینگيایی فشار وارد نمی‌کند،می‌افزاید.

بحران روهینجا در ۲۵ اوت(3 شهريور) سال جاری زمانی شدت گرفت که شبه نظامیان روهینگيایی به پست‌های پلیس و انبار مهمات دولت در راخین حمله کرده و دولت هم در اقدامی متقابل دست به عملیات نظامی در راخین زد که در نتیجه آن صدها هزار مسلمان مجبور به فرار به بنگلادش شدند.

یکی از مقام‌های ارشد سازمان ملل قرار است در پایان ماه جاری میلادی میانمار را ترک کند چون به بی‌توجهی به وضعیت مسلمانان متهم است. هنوز جانشینی برای او مشخص نشده است.

کد خبر 385421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha