همشهری آنلاین: امیر الهامی گفت: رویت اشیای نورانی امشب در آسمان برخی مناطق جنوبی کشور، حاصل سوزش بوستر موشک "دومین" ماهواره جاسوسی امریکا با نام NROL_۵۲ بوده است.

به گزارش ایسنا، امیر علیرضا الهامی معاون عملیات قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: رویت اشیای نورانی امشب در آسمان برخی مناطق جنوبی کشور ، حاصل سوزش بوستر موشک "دومین" ماهواره جاسوسی آمریکا با نام NROL_52 بوده است که از فلوریدا پرتاب شده و از سوی دیگر روسیه نیز برای جایگذاری کپسول در ماهواره پرتابی ماه قبل، پرتاب همزمانی را داشته است که خطوط پدافند هوایی از جنوبغرب تا هرمزگان (اهواز ،شیراز و بندرعباس) در ارتفاع خیلی بالا و سرعت  فراصوت آن‌ را کشف و در جنوب هرمزگان ناپدید شدند.

معاون عملیات قرار گاه پدافند هوایی اظهار کرد: خط سیر واقعی موشک‌های پرتاب شده از خارج مرزهای کشورمان بوده و بدلیل ارتفاع خیلی بالا به نظر آمده که از  آسمان  کشور عبور کرده  است.

وی تاکید کرد: اینگونه سوزش بوستری هیچ خطری نداشته و تا قبل از رسیدن به ارتفاع 80 تا 90 هزارپایی سوخته و از بین می‌روند.

امیر الهامی افزود: ضمنا چندین پرواز ترانزیت خارجی و مسافربری داخلی نیز در این مورد از شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور استعلام کردند که اطلاعات تخصصی برای ایمنی بیشتر به آنها ارایه شد.

الهامی در پایان تاکید کرد: موشک روسی سایوز Soyuz 2-1A از پایگاه فضایی قزاقستان پرتاب شده  و محموله تجهیزاتی  Progress MS-07 را در روز دوشنبه ساعت ۱۵:۰۰ به ایستگاه منتقل کرده است که سوزش بوستر آن با ماهواره بر امریکایی همزمانی داشته است.

کد خبر 385370

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha