همشهری آنلاین: کمال تبریزی که این روزها سریال «سرزمین مادری» را در نوبت پخش از تلویزیون دارد، در تدارک تولید فیلمی تازه است که ویشکا آسایش و محسن تنابنده نقش‌های اصلی آن را ایفا می‌کنند.

به گزارش همشهري آنلاين، فيلمساز 58 ساله زاده تهران كه در دهه 90 بيشتر طعم ناكامي را چشيده، در سه دهه اخير 18 مرتبه روي صندلي كارگرداني نشسته و نوزدهمين تجربه او فيلمي طنز با مايه‌هاي اجتماعي خواهد بود؛ يعني همان گونه‌اي كه تبريزي با «طبقه حساس»، «هميشه پاي يك زن در ميان است»، «مارمولك» و البته «ليلي با من است» نشان داده علاقه‌اي خاص به آن دارد. فيلمنامه پروژه «خودسر» را آيدين سيارسريع نوشته كه نامي آشنا در طنزهاي مطبوعاتي است.

تبريزي كه دهه 80 را با فيلم توقيفي «خيابان‌هاي آرام» به پايان رسانده بود، آخرين دهه از سده 1300 را با «طبقه حساس» آغاز كرد؛ فيلمي كه به لطف فيلمنامه پيمان قاسمخاني و هنرنمايي رضا عطاران، يك سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مرد از جشنواره فيلم فجر سي و دوم برد و در اكران عمومي هم گيشه‌اي گرم داشت. گرچه اين تجربه شيرين با ناكامي‌هاي سريالي «طعم شيرين خيال» و «امكان مينا» چندان دوام نيافت.

از سوي ديگر، حدود يك دهه فعاليت براي به آنتن رساندن «سرزمين كهن» به نتيجه نرسيد و سريال تاريخي تبريزي پس از فقط پخش سه يا چهار قسمت گرفتار حاشيه‌هاي ناخواسته شد. فراغت از توليد اين مجموعه كه قرار است در آينده نزديك با نام «سرزمين مادري» به تلويزيون بازگردد، خالق «مهر مادري» و «شيدا» را بر آن داشته تا بار ديگر به سينما بازگردد و «خودسر» را در سكوت كامل خبري مقابل دوربين ببرد.

اگر بازي آسايش و تنابنده در اين پروژه سينمايي قطعي شود، براي نخستين‌بار خواهد بود كه بازيگران پولساز و محبوب همكاري با تبريزي را در سينما تجربه مي‌كنند. تنابنده پيش‌تر در «سرزمين مادري» بازي كرده بود و «خودسر» دوباره او را به كارگردان «شهريار» و «دوران سركشي» پيوند مي‌زند. با توجه به سرعت عمل تبريزي به ويژه در توليد فيلم، مي‌توان اميدوار بود نوزدهمين كار او در مقام كارگردان در جشنواره سي و ششم رونمايي شود.

کد خبر 385184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha