همشهری آنلاین: روزنامه چاینا ارگ نوشت که علی بابا شرکت تجاری چین با پیشی گرفتن از آمازون آمریکا توانسته است به بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکی دنیا تبدیل شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا آمارهای رسمی شرکت علی بابا که در شهر هانگ جو در شرق چین مقر اصلی آن قرار دارد ارزش بازار تجارت آن را 470 میلیارد دلار نشان می دهد.

ارزش سهام این شرکت چینی در اوایل این هفته 1.2 درصد افزایش یافت و به همین سبب ارزش تجاری بازار علی بابا به بالاتر از 470 میلیارد دلار رسید و توانست بار دیگر از آمازون پیشی بگیرد و رده اول جهان را در تجارت الکترونیکی به خود اختصاص دهد.

در همین حال روز سه شنبه این هفته ارزش سهام شرکت آمازون ناگهان 87 صدم درصد افت کرد و همین موضوع موجب شد تا ارزش بازار تجارت الکترونیکی این شرکت از همتای چینی خود کمتر شود.

این شرکت در بیانیه ای که تارنمای چاینا ارگ منتشر کرده آورده است که بالا رفتن ارزش سهام آن باعث شد تا برای بار دیگر پس از دو سال در صدر جهان قرار گیرد.

سود علی بابا در سه ماهه اول سال جاری میلادی نزدیک به 96 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل افزایش یافت و به دو میلیارد و 100 میلیون دلار رسید.

کد خبر 385165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha