همشهری‌آنلاین: رمان «فرشته ها بوی پرتغال می‌دهند» نوشته حسن بنی عامری به فهرست نامزدهای نهایی جایزه نویسندگان و منتقدان مطبوعات اضافه شد.

به گزارش همشهری آنلاین دربیانیه‌ای که از سوی کمیته داوران این رقابت‌ها ارسال شده علت چنین کاری انتشار این کتاب در سال 85 و توزیع دیر هنگام آن در سال 86 ذکر شده است.

برابر اطلاعیه کمیته داوران با توجه به انتشار و توزیع دیر هنگام  رمان« فرشته ها بوی پرتغال می دهند» اثر حسن بنی عامری و قرار گرفتن این رمان در میان آثار منتشر شده در سال 1385 در جلسه یی فوری به منظوربررسی  تضییع نشدن حق نویسنده کتاب و ناشر، درباره این رمان به بحث و داوری پرداخت و به این نتیجه رسید که علی رغم اعلام نامزدهای نهایی اش برای آثار سال 1385، این رمان را نیز در کنار چهار اثر پیشین قرار دهد.

حسن بنی عامری با رمان گنجشک‌ها بهشت را می‌فهمند به عنوان نویسنده‌ای صاحب ذوق شناخته شد و بعدها نیز آثار متعددی رادر این حوزه و نیز حوزه نمایشنامه نویسی انتشار داد.

به گزارش همشهری آنلاین در اطلاعیه نخست این مجموعه  چهار رمان «سالمرگی» اصغر عبدالهی، «میم» نوشته  علی مراد فدایی نیا، «عقرب روی پله های راه آهن اندیمشک یا از این قطار خون می چکد قربان» اثر حسین مرتضیان آبکنار و  «حلقه کنفی» نوشته  وحید پاک طینت، جرو نامزدهای اصلی قرار گرفته بودند.

مراسم پایانی هشتمین دوره کتاب سال نویسندگان و منتقدان مطبوعاتی پنچ شنبه 21 آذرماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 38498

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز