ذرت مکزیکی که در مکزیک تهیه می‌شود با ذرت مکزیکی که در ایران تهیه می‌شود بسیار متفاوت است. در تهیه ذرت مکزیکی در کشورمان از مواد متنوعی مثل انواع ژامبون و کالباس، قارچ و سبزیجات معطر استفاده می‌شود که طعم این میان‌وعده را خوشمزه‌تر می‌کند.

mexican-corn- ذرت مکزیکی

به گزارش همشهری‌آنلاین، ذرت مکزیکی نوعی میان‌وعده یا عصرانه بسیار محبوب در سراسر جهان است و همانطور که از نامش مشخص است اصالتش متعلق به کشور مکزیک برمی‌گردد. البته ذرت مکزیکی که در مکزیک تهیه می‌شود با ذرت مکزیکی که در ایران تهیه می‌شود بسیار متفاوت است. در تهیه ذرت مکزیکی در کشورمان از مواد متنوعی مثل انواع ژامبون و کالباس، قارچ و سبزیجات معطر استفاده می‌شود که طعم این میان‌وعده را خوشمزه‌تر می‌کند. 

مواد لازم برای تهیه ذرت مکزیکی

ذرت کنسرو شده (یک عدد) یا بخارپز شده ۵۰۰ گرم
کالباس ۳۰۰ گرم
چیپس خلالی یک لیوان
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
سس مایونز ۴ قاشق غذا خوری
قارچ ۲۰۰ گرم
پودر خردل به مقدار لازم
پودر آویشن به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه ذرت مکزیکی

۱ - قارچ را به شکل ورقه‌های نازک خرد کنید و در مقدار خیلی کمی روغن تفت دهید. قارچ را به مقداری که به مزاجتان خوش می‌آید بپزید به طور کلی به اندازه پنج دقیقه تفت برای قارچ کافی است. پودر خردل و آویشن را هم در این مرحله اضافه کنید.

بهتر است هنگام پخت به بلال‌ها نمک اضافه نکنید چرا که باعث سفت شدن آن می‌شود. 

۲ - کالباس‌ها را به شکل نگینی خرد کنید و به همراه ذرت پخته شده یا کنسرو (بدون آب) و پنیر پیتزا، سس را به قارچ‌های در حال تفت اضافه کرده و مواد را کاملا با هم مخلوط کنید. مقدار سس را هم می‌توانید کم یا زیاد کنید. ولی این نکته هم مهم است که تمام مواد با سس مخلوط شده باشند.

۳ - حرارت را روی ملایم‌ترین حالت ممکن قرار دهید و در قابلمه را بگذارید تا حدود ده دقیقه بپزد و پنیر خودش را کاملا باز کند. در آخر هم موقع سرو چیپس‌های خلال شده را به آن اضافه کنید. چیپس‌ها را زودتر اضافه نکنید که نرم نشوند.

نکات پخت ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی با کالباس

نتیجه ترکیب کالباس با ذرت طعم بسیار خوبی می‌سازد و به همین دلیل بیشتر دکه‌های فروش ذرت مکزیکی به ذرت خود کالباس یا ژامبون نیز اضافه می‌کنند. بسته به ذائقه خود می‌توانید از انواع کالباس با طعم‌های مورد سلیقه خود استفاده کنید.

اگر شما هم مایلید به ذرت مکزیکی خود کالباس اضافه کنید می‌توانید برای مقدار مواد دستور بالا حدود ۱۰۰ گرم کالباس را به صورت نگینی ریز خرد کنید و پس از اینکه آب قارچ تبخیر شد به قابلمه اضافه کنید. کالباس را حدود ۲ دقیقه در کره تفت دهید سپس باقی مراحل را مانند دستور ادامه دهید.

ادویه‌های ذرت مکزیکی

غذاهای مکزیکی به تندی معروفند و به همین دلیل اصلی‌ترین ادویه‌های ذرت مکزیکی فلفل سیاه و فلفل قرمز هستند. البته یکی از مهمترین ادویه‌هایی که باعث خوشمزه شدن ذرت مکزیکی می‌شود، آویشن است. در کشور مکزیک برای طعم‌دهی به ذرت مکزیکی از پودر پیاز خشک شده و نوعی چای مکزیکی نیز استفاده می‌شود.

استفاده از ذرت آبپز

در صورتی که در منزل ذرت خام دارید و نمی‌خواهید از کنسرو ذرت استفاده کنید، ذرت‌ها را به همراه مقداری آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید، سپس روی حرارت زیاد قرار دهید و پس از اینکه آب داخل قابلمه به جوش آمد حرارت را کم کنید تا ذرت‌ها به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت روی حرارت ملایم بپزند. برای بهتر شدن طعم ذرت‌ها بهتر است مقداری نمک نیز در آب در حال جوش بریزید.

ذرت مکزیکی با بلال

همانطور که می‌دانید ذرت مکزیکی اصل در کشور مکزیک با بلال کامل درست می‌شود و با ترکیب کره و انواع ادویه تند مثل فلفل قرمز سسی مخصوص تهیه می‌کنند و روی بلال می‌زنند. ذرت مکزیکی در کشور مکزیک پنیر ندارد.

ذرت مکزیکی بدون کالباس و قارچ

در صورتی که تمایل دارید ذرت مکزیکی را به صورت کاملا ساده و بدون موادی مانند قارچ و کالباس تهیه کنید، کافی است که این مواد را از لیست مواد لازم حذف کنید. روش تهیه ذرت مکزیکی تفاوتی ندارد و می‌توانید مراحل را مانند دستور بالا انجام دهید.

منابع: پاپیون،chishi

کد خبر 384823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha