همشهری آنلاین: سازمان نظارت ضد اختلاس چین اعلام کرد که از سال ۲۰۱۳ تا کنون تحت کمپین مبارزه با فساد رییس‌جمهور، شی جین پینگ، بیش از ۱.۳۴ میلیون نفر از مقامات رده پایین مجازات شده‌اند.

مهر به نقل از رویترز نوشت: سازمان نظارت ضد اختلاس چین اعلام کرد که از سال ۲۰۱۳ تا کنون تحت کمپین مبارزه با فساد رییس‌جمهور، شی جین پینگ، بیش از ۱.۳۴ میلیون نفر از مقامات رده پایین مجازات شده‌اند.

شی که خود را برای کنفرانس مهم رهبری حزب کمونیست در در اواخر این ماه آماده می‌کند، کمپین ضد اختلاس را با هدف قراردادن «ببرها و مگس‌ها» ، یعنی هم مقامات رده بالا و هم مقامات رده پایین، آغاز کرده و آن را از اولویت‌های دوره ۵ ساله ریاست‌جمهوری خود قرار داده بود.

در اواخر این ماه چین خود را برای نوزدهمین کنگره آماده می‌کند. این رویداد در سطح رهبری چین دو بار در هر دهه رخ می‌دهد و شی جین پینگ در آن به دنبال محکم کردن قدرت خود و ارتقای موقعیت سیاست‌گذاری‌هایش می‌باشد.

طبق گفته کمیسیون مرکزی نظارت و مجازات در روز یکشنبه، از افرادی که بعد از ۲۰۱۳ برای اختلاس مجازات شده‌اند ۶۴۸ هزار نفر مقامات سطح روستایی هستند و اکثر تبهکاری‌ها هم به فسادهای با مقیاس کوچک مربوط می‌شود.

درحالی‌که کمپین ضد اختلاس چین بیشتر، مقامات درجه پایین روستایی و حومه شهری را هدف قرار داده است، اما چندین شخصیت رده بالا هم به این دلیل از مقام خود پایین کشیده شده‌اند.

در ماه آگوست سرپرست کمیته ضد اختلاس وزارت مالی چین، خودش به اتهام اختلاس تحت بازجویی قرار گرفت.

در ماه سپتامبر یک افسر ارشد نظامی که در کمیته مرکزی نظامی چین، که زیر نظر شی جین پینگ است وصاحب یک کرسی بود، بازداشت شد و برای اتهامات مرتبط با فساد تحت بازجویی قرار گرفت.

طبق گفته کمیسیون مرکزی نظارت و مجازات ۱۵۵ هزار دفتر این سازمان در سطح روستا و حومه شهر، مکانیزم‌های نظارت بر فساد را اجرا می‌کنند که تا ماه آگوست ۹۴.۸ درصد کل این دفاتر را تشکیل می‌دادند.

کد خبر 384590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha