همشهری آنلاین: کی‌روش گفت: اگر شخص یا یک روزنامه و رسانه‌ای بخواهد لطمه‌ای به یکی از بازیکنانم بزند، به دشمن من تبدیل می‌شود. می‌خواهم همه بدانند. برای مهم نیست که چه شخص یا روزنامه‌ای این کار را انجام دهد، بلکه آنها الان دشمنان من هستند.

تیم ملی

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر توگو اظهار کرد: اردوی دیگری در راه آماده سازی جام جهانی آغاز شده است. تا بازی آغازین جام جهانی چهار اردو خواهیم داشت و شش بازی دوستانه انجام خواهیم داد.

او ادامه داد: در مرحله پایانی، اردوی ما بلند مدت خواهد بود و ما در همان اردو دو، سه بازی انجام می‌دهیم. اگر سوالی مطرح می‌شود که چرا توگو را انتخاب کردیم، به این خاطر است که به احتمال زیاد در جام جهانی با یک تیم آفریقایی دیدار می‌کنیم و بازی با توگو ما را برای دیدار با رقبای آفریقایی آماده می‌کند.

کی‌روش تاکید کرد: بازی با روسیه بازی افتخار بزرگی برای ما است. افتخار بزرگی است که مقابل میزبان جام جهانی بازی کنیم. باید ثابت کنیم که چرا توانستیم به عنوان دومین تیم، صعودمان به جام جهانی را مسجل کنیم و باید نشان دهیم که چرا تیم برتر آسیا هستیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: امیدواریم که هم شما و هم سایر دوستان در این مدت حمایت‌های لازم از تیم ملی را انجام دهید. سعی کنید شرایط تیم ملی را ارتقا دهید. شرایط مهم داریم. تیم ملی فوتبال ایران فرصتی را دارد که افتخار و سربلندی را برای ایران رقم بزند. هیچ تیم دیگری نتوانسته این افتخار را برای ما رقم بزند. تا جولای ۲۰۱۸ تنها تیم ملی ایران فرصت دارد تا با کسب افتخار باعث غرور و سربلندی ایران شود. هوادران، رسانه‌ها و دولت محترم این فرصت را دارند که به تیم ملی ایران کمک کنند.

کی‌روش در پاسخ به این سوال درباره لغو اردوی آماده سازی ایران در شهر کازان روسیه گفت: همان‌طور که مطلع هستید تعداد زیادی بازیکن جوان داریم. این‌گونه بازی‌ها و اردوها بسیار لازم است. لازمه حضور موفقیت آمیز در جام جهانی داشتن توانایی و کیفیت بالا است. در صحبت‌های قبلی هم گفتم که از الان تا اتمام جام جهانی تنها تیم ملی فوتبال ایران است که این حق را دارد که در جام جهانی حضور داشته باشد و با حضور موفقیت آمیز خود برای کشور ایران کسب افتخار و غرور کند. در چند ماه آینده بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را داریم اما تنها تیم ملی ایران است که این فرصت بین‌المللی را خواهد داشت.

او اضافه کرد: البته شخصا تاکید می‌کنم خود بنده به هیچ عنوان فکر نمی‌کنم که تمام منابع باید صرف حمایت از تیم ملی ایران شود. توقع ما این است که سازمان لیگ و فدراسیون هماهنگی‌ها و حمایت‌های لازم را داشته باشند که مراحل و اتفاقات لازم برای صعود تیم ملی به دور دوم جام جهانی صورت بگیرد. از این فرصت هم استفاده خواهم کرد که اتفاقی که برای کاپیتان ما سید جلال حسینی رخ داده را بیان کنم و احساساتم را بگویم.

کی‌روش گفت: بعضی‌ها متاسفانه سنگی را پرتاب می‌کنند و بعد صورت خود را پنهان می‌کنند. نمونه آن هم یک روزنامه ورزشی است. وقتی در بعضی از مواقع بازیکنانم نمی‌توانند به وظایف خود در زمین عمل کنند، با آنها بسیار محکم و جدی برخورد می‌کنم. بازیکنانم و شما بعد از هفت سال می‌دانید که اگر شخص یا یک روزنامه و رسانه‌ای بخواهد لطمه‌ای به یکی از بازیکنانم بزند، به دشمن من تبدیل می‌شود. این را بار دیگر تکرار می‌کنم و می‌خواهم همه بدانند. برای مهم نیست که چه شخص یا روزنامه‌ای این کار را انجام دهد، بلکه آنها الان دشمنان من هستند و این کار بزدلانه بوده است. بعد از هفت سال می‌دانم که چه شخص و افرادی پشت این کار هستند. من از آن مربیان نیستم که صورت خودم را در زمان‌هایی که این کارها رخ می‌دهد پنهان کنم. اگر مشکلی وجود داشته باشد و بازیکنانم با مشکلات مالی، تمرینی و ... دست پنجه نرم کنند من مانند مربیانی نیستم که بگویم همه چیز خوب است.

او ادامه داد: بار دیگر از زحمات شما تشکر می‌کنم. در این مسیر راهمان را بنا بر وظایفی که به جمهوری اسلامی ایران داریم، ادامه خواهیم داد. امیدوار هستیم فدراسیون فوتبال این موضوع را پیگیری کند و بییند چه کسی این کار را انجام داده است. بیایید درباره بازی، آماده سازی، هواداران، برنامه تیم ملی و مربیان محترم ایران صحبت کنیم. همه بگذارید به این هدف برسیم.

کی‌روش افزود: تاکید می‌کنم که ما یک هدف داریم و هدف والای من، شما و هوادران این است که به دور دوم جام جهانی صعود کنیم. بیایید دست به دست یکدیگر به این مهم دست یابیم. به خاطر این که کار بسیار دشواری برای رسیدن به این هدف داریم. وقتی لیست کشورهایی که نتوانستند به جام جهانی صعود کنند را می‌بینم به این نتیجه می‌رسم که حضور در جام جهانی کار دشواری است. این روزنامه هم از محیط ما ممنوع خواهد بود و حضورشان پذیرفته نخواهد بود تا زمانی که از ما عذرخواهی کنند. هیچ کدام از بازیکنان و کادرفنی تیم ملی مصاحبه‌ای با این روزنامه انجام نخواهند داد تا آنها از ما عذرخواهی کنند.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا سایر بازی‌های تدارکاتی ایران قطعی شده یا منتظر انجام قرعه‌کشی جام جهانی هستند، گفت: دقیقا ما برای همین مطلب می‌جنگیم. ما در گذشته هم برای همین مطلب جنگیدیم و باز هم برای حضور قدرتمند برای جام جهانی می‌جنگیم. مطمئنا بسیار خوشحال هستیم و باعث افتخار ما است که هوادران از ما حمایت کردند و به عنوان یک قهرمان در جام جهانی شرکت می‌کنیم. در پایان جام جهانی دیگر نمی‌توانیم نتایج را تغییر بدهیم. نتایج در دستان خداوند است ولی مطلبی که می‌توانیم کنترل کنیم نوع نگرش و اخلاق ما است، نگرش کاری و عملکرد ما است، ارزش‌ها و اصول فرهنگی تیم ملی را می‌توانیم رعایت کنیم.

او ادامه داد: با انجام دادن این مسائل مختلف، شجاعت و پایبندی خودمان را نشان می‌دهیم. باید تمام تلاش خودمان را بکنیم تا بعد از اتمام هر بازی جام جهانی وقتی اسم ایران می‌آید از عملکرد ایران تمجید کنند و هواداران ما با سربلند از ورزشگاه خارج شوند؛مانند همه بازی‌هایی که در جام جهانی ۲۰۱۴ انجام دادیم.

او درباره میدان دادن به بازیکنان جوان مقابل توگو گفت: بله احتمالا. ما به همین خاطر این‌جا هستیم. بازیکنان جوان این‌جا هستند که کسب تجربه کنند و فرصت لازم را به دست بیاورند. در بازی فردا این فرصت در اختیار آنها است. فقط صحبت از بازیکنان جوان و جدید نیست. باید صحبت از هوادران جدید و جوان کنیم که تیم ملی خودشان را در راه جام جهانی حمایت خواهند کرد. باید کاری کنیم که طعم موفقیت تیم ملی را همه بچشند. همه باید متوجه روحیه واحد در تیم ملی فوتبال ایران شوند و طعم موفقیت را در بازی‌های خانگی تیم ملی را متوجه شویم.

او افزود: در نظر بگیرد که وقتی تیم ملی درون زمین موفقیت آمیز عمل کند با الگوهای خوب مانند سید جلال حسینی و بازیکنان با تجربه دیگر، صدها و هزاران جوان ایرانی به فوتبال روی می‌آورند. نه تنها برای نسل فعلی بلکه باری نسل آینده عملکرد تیم ملی ماندگار خواهد بود. همین چند سال پیش بود که من کودک هشت ساله بودم و هنوز بازی تیم ملی پرتغال برابر موزامبیک را به یاد داریم. خود شما متوجه هستید که حمایت از تیم ملی ایران چه اهمیتی دارد. از نظر اجتماعی موفقیت تیم ملی ایران بسیار ارزشمند است. صحبتی که قبل از یکی از کنفرانس‌های جام جهانی ۲۰۱۴ گفتم این بود که زدن یک گل در جام جهانی مهم تر از پنج قهرمانی در لیگ برتر ایران است. همان‌طور که گفتم فدراسیون فوتبال ایران آمادگی این را دارد که جلوی این مطالب را بگیرد. امیدوارم شما و هوادران از بازی فردا لذت ببرید.

کد خبر 384211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha