همشهری آنلاین: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صیهونیستی با تاکید بر توسعه روز افزون روابط تل آویو با دولت های عربی، بهبود این روابط را بی‌سابقه خواند.

 نتانیاهو: توسعه روابط تل آویو با دولت های عربی بی سابقه است

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه از قدس اشغالی، نتانیاهو در جمع کارمندان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت: پیشرفتی که در روابط ما با کشورهای عربی ایجاد شده، بی سابقه است.

وی اشاره ای به میزان و نوع همکاری با کشورهای عربی نکرد و گفت: این همکاری ها بیشتر از هر زمان دیگر است و یک تغییر بزرگ و اساسی به شمار می رود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: این تغییر بزرگ در حالی رخ داده که متاسفانه فلسطینی ها هنوز تغییر در رفتار خود ایجاد نکرده و شروط دست یابی به سازش را نپذیرفته اند.

طبق این گزارش، فلسطینی ها طرح سازش با اسرائیل را مشروط به پذیرش راه حل ایجاد دو دولت می دانند؛ به نحوی که دولت فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای اشغالی 1967 ایجاد خواهد شد و مسئله آوارگان فلسطینی نیز به طور عادلانه حل و فصل شود.

این در حالی است که نتانیاهو با پایان دادن به اشغال مرزهای 1967 مخالفت کرده و همچنان به ساخت شهرک های صهیونیست نشین ادامه می دهد.

دولت فلسطین روز دوشنبه در بیانیه ای درباره روند گسترده شهرک سازی های رژیم صهیونیستی هشدار داد و اعلام کرد که اقدام صهیونیست ها در ساخت شهرک های صهیونیستی فرصت باقی مانده برای سازش را از بین می برد.

این گزارش می افزاید: نتانیاهو طی ماه های گذشته همواره از بهبود روابط تل آویو با کشورهای عربی سخن گفته، اما هیچ اشاره ای به جزئیات بهبود این روابط نمی کند.

کد خبر 384084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha