چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۰۴:۰۹
۰ نفر

در حالی که هنوز وعده خودروسازان برای آغاز فروش‌های نقدی وپیش فروش‌های فصلی جامه عمل نپوشیده اخبار دریافتی از رشد قیمت برخی خودروها در هفته گذشته حکایت دارد.

آمار واطلاعات اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان اتومبیل تهران، نشان می‌دهد:75 درصد خریداران متقاضی خرید خودروهایی در محدوده قیمت 3 تا 16 میلیون تومان هستند که در  میان این محدوده، در هفته‌ گذشته قیمت پراید با کاهش اندکی درقیمت روبه‌رو بود.

در حال حاضر پراید با تولید سالانه 400هزاردستگاه، پر تیراژترین خودروی ساخت داخل به حساب می‌آید.قیمت پراید پس از آن کاهش یافت که مجوزشماره گذاری مدل بنزین سوزآن باردیگر صادرشد.

بر خلاف روندافزایش قیمت اغلب خودروها دربازار قیمت، پراید بنزین‌سوز با 100 هزار تومان کاهش به 7 میلیون و 200 هزار تومان و نوع گازسوز آن نیز 8میلیون و 500 هزار تومان معامله شد. البته باید توجه داشت این ارقام مربوط به معاملات انجام شده در بازار است و قطعا با توجه به شرایط ماه‌های اخیر با قیمت فروش خودرو دریک کارخانه وحتی قیمت‌های اعلام شده اتحادیه نمایشگاه داران متفاوت است.

قیمت پراید

مدیر فروش سایپا نیز درخصوص قیمت کارخانه‌ای پراید بنزین‌سوز گفته است: مدل پایه تولید کارخانه این خودرو، 7 میلیون و 230 هزار تومان است، در حالی که اختلاف قیمت بازار با کارخانه آن حدود 100 هزار تومان است که اختلاف چندانی نیست.

مدیر فروش سایپا تصریح کرده، الزامات تبصره 13 و محدودیت شماره‌گذاری خودرو‌های بنزین‌سوز روی قیمت‌ها تأثیرگذار بود، ولی با مجوز تولید 50 هزار دستگاهی که برای تولید پراید بنزین‌سوزی که در قبال دو گانه سوز کردن 20 هزار دستگاه وانت نیسان در مهر ماه گرفتیم، امیدواریم باز هم شاهد کاهش اختلاف قیمت‌های کارخانه و بازار باشیم.

وی افزایش قیمت خودروها در بازار را نه به سود خودروساز و نه به سود مصرف‌کننده دانسته و گفته است: این امر تنها راه را برای رقیبان و فعالان غیررسمی‌ بازار باز می‌کند و به همین منظور سعی می‌کنیم با افزایش تولید از 360 به 430 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال، قیمت‌ها را در بازار کمی‌ تعدیل کنیم.

 او اختلاف قیمت پراید گازسوز و بنزین‌سوز را حدود 770 هزار تومان ارزیابی و اعلام کرده، در گروه سایپا از آذر ماه به بعد ماهانه 25 هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز تولید می‌شود تا قیمت‌ها به تعادل برسد. او گفته، از اوایل دی ماه خودرو‌های دوگانه سوز به مشتریان برای جایگزینی خودرو‌های فرسوده تحویل می‌شوند.

کد خبر 38396

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز