چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر برگزاری ویژه برنامه «آیین آواز» از برگزاری نشست‌های این برنامه در شهرستان‌ها به صورت ماهانه یا هفتگی خبر داد.

خبرگزاری مهر ضمن اعلام این خبر به نقل از علی شیرازی خواننده و مدیر برگزاری ویژه برنامه «آیین آواز»  نوشت:‌ما از همان ابتدا در افتتاحیه «آیین آواز» و قبل تر «شب آواز ایرانی» اعلام کرده بودیم آرزو و هدف ما این است که به زودی در تمام مراکز استان، شهرستان‌های کوچک و بزرگ و حتی محله‌ها شاهد برپایی چنین جلساتی به صورت ماهانه و حتی هفتگی باشیم. من ایده اصلی این کار را از شب شعر گرفتم که هم اکنون صدها جلسه هفتگی آن در تمام کشور برگزار می‌شود. آواز هم یکی از اصیل‌ترین و ناب‌ترین هنرهای ملی است که با شعر و فرهنگ کهن ما نسبت و رابطه مستقیم دارد بنابراین خیلی هم خوب است که این جلسات تکثیر شوند و ما شاهد احیای این هنر دیرینه باشیم.

وی افزود: اولین سری از برنامه‌های شهرستانی ویژه برنامه «آیین آواز» بعد از محرم و صفر آغاز می‌شود. البته ما برای شروع، ماه گذشته با کمک و هماهنگی به عمل آمده توسط دوست هنرمندم جاوید عباسی فلاح، سفری به زنجان داشتم. آنجا متوجه شدم که تعداد ۵۰ خواننده مستعد و نیز هنرجوی آواز فقط در این شهر وجود دارد که اگر مجموع این افراد را در کل استان به اینها بیفزاییم، تعدادشان حتی به بیش از اینها بالغ می‌شود. خوشبختانه برخی مسئولان فرهنگی و هنری شهر نیز همراهی کرده و شبکه تلویزیونی «اشراق» زنجان فرصت خوبی را در اختیار من قرار داد تا در یک مصاحبه زنده، درخواستم را با مسئولان محلی و استانی در میان بگذارم.

این هنرمند بیان کرد: همان گونه که قبلا هم اشاره کردم، تکثیر برنامه «آیین آواز» یکی از مهم ترین اهداف ما در ماه های آینده است، بنابراین هر ماه در فرهنگسرای ارسباران شاهد برگزاری برنامه مخصوص همان ماه خواهیم بود. اگر هم شرایط افتتاح و راه‌اندازی آیین آواز در یک شهر فراهم شد، در نخستین جلسه من و تعدادی از دوستان که همیشه به ما کمک می‌کنند در نخستین نشست حاضر خواهیم شد و سپس بار تدارکات و هماهنگی نشست‌های آتی را بر دوش علاقه‌مندان محلی و دوستداران آواز در همان نقطه خواهیم گذاشت. البته همیشه به کمک و همراهی مسئولان فرهنگی و هنری هر شهر و هر محله نیازمندیم. چرا که بدون همراهی این عزیزان محال است بتوانیم اتفاقی را در هنر آواز که سالهاست با رکود دست و پنجه نرم می‌کند رقم بزنیم.

شیرازی با اشاره به این نکته که رایزنی هایی برای برگزاری ویژه برنامه «آیین آواز» در شهرهای همدان، رشت، انزلی، ورامین و ری انجام گرفته، تصریح کرد: در حال حاضر مشغول رایزنی برای قطعی شدن برگزاری «آیین آواز» در این نقاط هستیم. من از همین جا به تمام کسانی که در تمام ایران عزیزمان قلب‌شان برای فرهنگ و هنر این مرز و بوم می‌تپد اعلام می‌کنم چنانچه می‌توانند در این زمینه برای شهر و استان خودشان پیش قدم شوند با تیم برگزارکننده و مؤسس برنامه «آیین آواز» در فرهنگسرای ارسباران تهران تماس بگیرند تا ترتیب شروع این نشست‌ها در مناطق دلخواه آنان نیز داده شود. همچنین خودم به شخصه هر ماه در روز برگزاری این نشست در ارسباران، چه قبل و چه بعد از برنامه که از طریق رسانه‌ها پیشاپیش زمان برگزاری آن اعلام می‌شود، آماده‌ام به صورت حضوری در خدمت این علاقه‌مندان باشم تا زمینه سفر به مناطق مختلف فراهم شود.

سلسله نشست‌های تخصصی آموزشی «آیین آواز» از سال گذشته توسط کانون موسیقی ارسباران با هدف احیای هنر آواز ملی و همچنین معرفی چهره‌های برتر این هنر که در این چند ساله از نظرها دور مانده‌اند تأسیس شد.

کد خبر 383945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha