همشهری آنلاین: یک سینماگر در هیات داوران، یک فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل و یک فیلم در بخش مسابقه آینده آسیا سهم سینمای ایران در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو است.

Mir

به گزارش همشهري به نقل از اسكرين‌ديلي، سيدرضا ميركريمي كه در سال‌هاي اخير بيش از حضور روي صندلي كارگرداني در مقام داوري در جشنواره‌هاي بين‌المللي مشغول كار بوده، يكي از 5 عضو هيات داوران بخش مسابقه بين‌الملل جشنواره توكيو خواهد بود. رياست اين هيات را تامي لي جونز، بازيگر سرشناس آمريكايي بر عهده دارد كه در آينده نزديك با «تازه آغاز شده است» ران شلتن به پرده سينماها بازمي‌گردد. مارتين پرووست فيلمساز فرانسوي، ژائو وي بازيگر زن چيني و ماساتوشي ناگاسي بازيگر ژاپني سه داور ديگر اين دوره هستند.

Home

در بخش مسابقه رسمي سي‌امين جشنواره توكيو 15 فيلم براي كسب جايزه رقابت مي‌كنند كه «خانه/اِئو»‌ به كارگرداني اصغر يوسفي‌نژاد يكي از آنهاست. نخستين تجربه كارگرداني منتقد قديمي كه به زبان تركي آذربايجاني ساخته شده، سال گذشته در جشنواره سي و پنجم فجر رونمايي شد و با وجود استقبال تماشاگران و منتقدان، چندان مورد توجه داوران قرار نگرفت. «خانه» بهار امسال نماينده ايران در بخش مسابقه بين‌الملل جشنواره جهاني فيلم فجر بود كه جوايز بهترين فيلمنامه و بهترين فيلم اين بخش را از آن خود كرد.

«زندگی بدون زندگی» به کارگردانی کاوه معین‌فر دومين فيلم ايراني حاضر در توكيو است كه در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه آینده آسیا به نمايش درمي‌آيد. در اين بخش فیلمسازان با نخستين تا سومين تجربه خود به رقابت مي‌پردازند. عباس عطایی، امیر وزان و مرجان صادقی بازیگران اصلی «زندگي بدون زندگي» هستند که در داستان زنگي يك مدرس موسیقی را در كنار پدر مبتلا به سرطانش روايت مي‌كند.

در بخش مسابقه بين‌الملل جشنواره توكيو2017 فيلم‌هايي از ايتاليا، مالزي، فنلاند، آلمان، تركيه، لوكزامبورگ، چين، ژاپن، فرانسه، گرجستان، بلغارستان و قزاقستان حضور دارند. سی‌امین دوره اين رويداد مهم سينمايي ۲۴ اکتبر تا سوم نوامبر در ژاپن برگزار می‌شود.

کد خبر 383717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha