سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک زن تبعه مصر که تصور می‌رفت «سنگین‌وزن‌ترین زن جهان» باشد، روز دوشنبه ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) ۲۰۱۷ در بیمارستانی در امارات متحده عربی درگذشت.

به گزارش واشنگتن پست مرگ امان احمد عبدالعطی پایانی مصیبت‌بار بر کارزاری چندماهه در سه کشور برای نجات زندگی او بود.

رسانه‌های محلی گزارش کردند که او بیش از ۳۰۰ کیلوگرم از وزن ۵۰۰ کیلوگرمی را از دست داده بود، اما  به علت عوارض ناشی از سایر مشکلات پزشکی‌اش درگذشت.

بیمارستان محل درمانش در بیانیه‌اش اعلام کرد که این زن ۳۷ ساله دچار بیماری قلبی و اختلال کارکرد کلیه بود.

خانم عبدالعطی از ماه مه (اردیبهشت) در شهر ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی به سر می‌برد. او پس از انجام یک جراحی تخصصی برای کاهش وزن در شهر بمبئی هند به آنجا آورده شده بود.

خانواده‌اش می‌گفتند او پیش از انجام این جراحی ۲۵ سال بود که از خانه بیرون نیامده بود.

پس از یک کارزار آنلاین برای گردآوری پول که خواهر عبدالعطی ترتیب داد، او توانست با یک هواپیمای چارتر به بمبئی پرواز کند تا از کمک یک جراح هندی برخوردار شود.

او در آن هنگام در بیمارستانی در بمبئی تحت عمل جراحی ویژه برای کاهش وزن قرار گرفت و پزشکان هندی پس از آن اعلام کردند که او ۲۵۰ کیلوگرم وزن کرده است. اما خواهر عبدالعطی این موضوع را تکذیب کرد و گفت و وضع سلامتی او بحرانی است و ممکن است خواهرش دچار سکته مغزی شده باشد. بیمارستان این اتهامات را رد کرد. درنهایت عبدالعطی از هند به امارات متحده منتقل شد.

جراحی‌های کاهش وزن یا جراحی‌های باریاتریک خوانده می‌شوند، به‌عنوان خط آخر درمانی برای افرادی به کار می‌روند که چاقی بسیار شدیدی دارند (شاخص توده بدنی ۴۰ یا بیشتر) یا شاخص توده بدنی ۳۵ و بالاتر دارند و به این علت دچار عوارض پزشکی شده‌اند.

کد خبر 383470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha