همشهری آنلاین: قائم‌مقام و معاون کل وزارت بهداشت یکی از گرفتاری‌های کشور را مصرف زیاد نمک عنوان کرد و گفت: فشار خون در کشور بسیار افزایش یافته است و دلیل اصلی آن مصرف نمک و کم‌تحرکی است و از هر ۴ نفر یک نفر فشار خون دارد که بیشتر آنان نیز مطلع نیستند.

به گزارش تسنیم، ایرج حریرچی در نشست خبری چهل و پنجم سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح سلامت جمعیت ایران اظهار داشت: جمعیت ایران هم‌اکنون از سنین جوانی به سن میانی رسیده است، جمعیت بیشتر ایران در میانگین سنی 30 تا 34 سال است و در مرحله بعدی سنین 25 تا 29 سال را داریم.

وی با اشاره به اینکه امید به زندگی در ایران افزایش یافته است ولی امید به زندگی با امید به زندگی سالم تفاوت دارد، تصریح کرد: بنابراین امید به زندگی در ایران به‌صورت میانگین 74،6 سال و امید به زندگی سالم 64،8 سال است.

قائم‌مقام و معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه تراکم جمعیتی کشور در سال 55 در ابعاد یک کیلومترمربع 21 نفر بود ولی هم‌اکنون 49 نفر است، بیان داشت: همچنین تراکم جمعیتی نیز به هیچ عنوان در شهرهای مختلف کشور مناسب نیست و در برخی کلان‌شهرها این تراکم بسیار زیاد ولی در شهرهای کوچک این ابعاد جمعیتی بسیار کم است.

حریرچی با اعلام اینکه از سال 1370 جمعیت روستاها به‌دلیل مهاجرت روند کاهشی پیدا کرد و این آمار کاهشی ارتباطی به زاد و ولد روستائیان ندارد، گفت: هم‌اکنون 26 درصد ایرانی‌ها در روستا و 74 درصد در شهرها زندگی می‌کنند.

وی یکی از گرفتاری‌های کشور را مصرف زیاد نمک عنوان کرد و گفت: براین‌اساس فشار خون در کشور بسیار افزایش یافته است و دلیل اصلی آن مصرف نمک و کم‌تحرکی است و از هر 4 نفر یک نفر فشار خون مبتلا هستند که بیشتر آنان نیز مطلع نیستند.

قائم‌مقام و معاون کل وزارت بهداشت با ابراز اینکه "افراد بالای 18 سال در کشورمان دارای اضافه‌وزن و چاقی هستند"، اضافه کرد: همچنین 20 درصد بچه‌های 13 تا 18 سال نیز اضافه‌وزن و چاقی دارند که این مشکل برای کودکان زیر 5 سال نیز در حدود آمار 70درصدی است.

کد خبر 383231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha