همشهری آنلاین: نیجریه کمتر از ۱.۸ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می‌کند که به معنای ملحق شدن این کشور به توافق کاهش تولید اوپک و تولیدکنندگان خارج از این سازمان است.

به گزارش ایسنا، اوپک و سایر تولیدکنندگان خارج از این سازمان توافق کرده‌اند برای مقابله با اشباع عرضه و حمایت از قیمت‌ها، تولیدشان را تا مارس سال آینده حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

نیجریه که عضو اوپک است، به دلیل ناآرامی‌های داخلی که تولید نفت این کشور را محدود کرده بود، در ابتدا از حضور در این پیمان معاف شد.

امانوئل ایبه کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه، که در نشست وین وزیران اوپک و غیراوپک برای بازبینی توافق، حضور پیدا کرده بود، گفت: متوسط تولید این کشور اکنون حدود ۱.۶۹ میلیون بشکه در روز است و هر روز بهتر می‌شود.

وی در پاسخ به این که نیجریه چه زمانی مایل خواهد بود به توافق کاهش تولید ملحق شود، اظهار کرد: این کشور در واقع به این توافق پیوسته است.

وی گفت: ما در واقع به این توافق پیوسته‌ایم و واقعیت این است که سهمیه تولیدی که ما توافق کرده بودیم ۱.۸ میلیون بشکه در روز است و تا زمانی که نیجریه پایین این سطح تولید کند، ما نیز در توافق شرکت داریم.

بر اساس گزارش رویترز، وی گفت: هیچ پایانه صادرات نفت در نیجریه در شرایط اضطراری قرار ندارد، اما مشکلات زیرساختی مانع از این شده است که تولید نفت این کشور از ۱.۸ میلیون بشکه در روز فراتر رود.

کد خبر 383089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha