مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین رئیس راهنمایی رانندگی نیروی انتظامی از الزام تاکسی های پایتخت به استفاده از تاکسیمتر و GPS از سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر سردار سرتیپ محمد رویانیان سه‌شنبه 13آذر پس از ارائه گزارش خود به اعضای شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سئوالات آنها در خصوص مسائل مختلف پاسخ داد.

سردار رویانیان در خصوص برخی نابسامانی های موجود در خدمات مسافربرهای شهر نیز گفت: باید کلیه مسافربرها به تاکسی تبدیل شوند، اجازه حرکت خودروهای شخصی برای جابجایی مسافر را ندهیم و همچنین تاکسی ها نیز از تاکسی متر استفاده کنند و هم به GPS مجهز شوند تا میزان پیمایش و کارکرد آنها معلوم شود و مسئول این امر نیز شهرداری تهران است.

وی با اشاره به برخورد با خودروهای سواری مسافربر غیر مجاز تاکید کرد و گفت: از سال آینده به خودروهای سواری اجازه جابجایی مسافر را نمی دهیم و در شهر تاکسی گردشی نخواهیم داشت و باید برای تمام آنها خط ایجاد شود و پیشنهاد می کنم نظارت مردمی بر حمل و نقل عمومی صورت بگیرد و با توجه به اینکه شهرداری در این خصوص مسئول است خود نیز باید پاسخگو باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خاطر نشان کرد: از سال آینده پلیس تمامی تاکسی هایی را که از تاکسیمتر استفاده نکنند جریمه خواهد کرد و علت اینکه تا کنون قانون اجرا نشده است این مسئله بوده که نمی دانستیم چه کسی مسافربر شخصی است و چه کسی نیست و الان با ساماندهی انجام شده این مسئله برطرف شده و تا پایان سال هم باید تبدیل به تاکسی شوند.

سردار رویانیان همچنین در مورد مسائلی که کمیته اضطرار باید دنبال کند، تصریح کرد: در این 4 ماه همه تاکسی ها باید مجهز به تاکسیمتر و GPS شوند و به عنوان یکی از تصمیمات در این کمیته به دنبال اجرای این تصمیم هستیم.

وی همچنین خواستار نظارت مدیریت شهرداری تهران بر تاکسی های آژانس شد و افزود: باید نظارت مدیریت حمل و نقل شهری تهران بر آژانس ها نیز نظارت داشته باشد و مقرر شده است تا 30 آذر همه آژانس ها دارای نوار شطرنجی رنگ شوند و در غیر این صورت با آنها برخورد خواهیم کرد و متاسفانه 40 -50 سال است که این مسائل سامانی نداشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور همچنین در مورد کنترل محدوده طرح ترافیک نیز گفت: کنترل محدوده طرح ترافیک با پلیس و دیوار گوشتی پلیس امکان پذیر نیست و باید گیت های ورودی نصب شود و مردم در این گیت‌ها هزینه ها را پرداخت کنند و اگر قرار باشد با پلیس جلوی این مسئله را بگیریم وضعیت به همین صورت است که می بینیم و برخورد فیزیکی ضایعه اش همین است وتنها راه اصلاح وضع موجود استفاده از IT است.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا شما موافق کاهش نرخ آرم ترافیک بودید یا نه، گفت: من هم عضوی از کمیته 5 نفره در این خصوص بودم و نظر خاصی داشتم ولی اجازه دهید که آن را نگویم.

رویانیان همچنین به همکاری خوب شهرداری تهران و راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و یادآور شد: به طور کلی مشکلی در این بین وجود ندارد و تنها برخی اختلاف سلیقه ها موجود است و شهرداری حتی بخشی از هزینه راهنمایی و رانندگی را تقبل کرده وامیدواریم میزان و نحوه پرداخت آنها هر چه بیشتر مطابق نظر ما شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور همچنین در مورد سیاسی خواندن ترافیک تهران نیز گفت: این مسئله می تواند سیاسی باشد ولی ما همه در نظام جمهوری اسلامی و در یک جبهه هستیم و باید توجه داشت که اختلاف سلیقه ها وقتی به پلیس می رسد این نیرو را سرگردان می کند و باید این اختلاف سلیقه ها پشت درهای بسته حل شود و به مردم نرسد.

وی همچنین درباره مونوریل نیز گفت: معتقدم مونوریل نمی تواند به تنهایی مشکلی از مشکلات ترافیک را حل کند چرا که این وسیله تنها یک تکمیل کننده برای مترو است. برخیها در این زمینه نظر سیاسی دارند ولی ما سیاسی نیستیم.

رویانیان تاکید کرد: مسلما مترو اساسی تر است و در یک برنامه اساسی باید مترو در اولویت باشد و هیچ کس نمی تواند آن را رد کند.

کد خبر 38300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز