جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین : مرد جوان برای گرفتن انتقام مرگ برادرش نقشه‌ی شومی کشید. او که تصور می‌کرد دو مرد در مرگ برادرش نقش داشته‌اند، به تعقیب آن‌ها پرداخت و با کامیون هر دو نفرشان را زیر گرفت و باعث مرگ یکی از آن‌ها شد

حوادث

صبح 31 مردادماه تصادفي هولناك در يك جاده‌ي فرعي در شهرستان بهار استان همدان رخ داد. كاميون ولوو هنگام عبور از جاده دو مرد موتورسوار را زير گرفته و باعث مجروح شدن آن‌ها شده بود. وقتي امدادگران اورژانس به محل حادثه رسيدند، معلوم شد كه يكي از موتورسواران بر اثر شدت جراحات وارده جان باخته است اما ديگري هنوز زنده بود و براي درمان به بيمارستان منتقل شد.

همه چيز از اين حكايت داشت كه ماجرا يك تصادف عادي است، اما زماني كه مأموران پليس راهور براي بررسي صحنه تصادف به محل حادثه رفتند، ماجرا رنگ و بويي جنايي گرفت.

  • به دنبال حقيقت

سرهنگ عزيزي رئيس پليس راهور استان همدان مي‌گويد: صبح روز 31 مردادماه بود كه از طريق مركز پيام در جريان اين تصادف قرار گرفتيم. به همراه تيمي از مأموران به محل حادثه رفتيم.

محل حادثه جاده‌اي خاكي بود و بررسي‌هاي اوليه از اين حكايت داشت كه كاميون ولوو هنگام عبور از جاده، موتورسيكلتي را كه دو سرنشين داشت زير گرفته و بعد از آن به جاي توقف، به سمت چپ و به داخل زمين‌هاي كشاورزي منحرف شده و تا چندين متر موتورسيكلت و سرنشينان آن را كه زير كاميون گرفتار بودند، روي زمين كشيده و در نهايت در داخل زمين‌هاي كشاورزي متوقف شده است.

او ادامه مي‌دهد: صحنه‌ي تصادف كاملا عجيب بود. ابتدا به تحقيق از راننده‌ي كاميون پرداختيم. او گفت: در مسيرم در جاده‌ي خاكي با سرعت 80 كيلومتر در ساعت در حركت بودم كه ناگهان سرنشينان موتور را جلوي كاميون ديدم و قبل از آن‌كه فرصتي براي توقف و پا گذاشتن روي ترمز داشته باشم، با آن‌ها به شدت برخورد كردم. در آن لحظه خيلي هول شده بودم و نمي‌دانستم چه كاري انجام مي‌دهم.

وقتي به خودم آمدم كه سرنشينان موتور را زير گرفته بودم و به زمين‌هاي كشاورزي مسير مخالف جاده منحرف شده بودم. پس از آن سراسيمه و وحشت‌زده از اتفاقي كه افتاده بود، از ماشين خود پياده شدم تا به كمك دو مرد موتورسوار بروم اما آن‌ها زير كاميون گير كرده بودند.

به همين خاطر با اورژانس تماس گرفتم و با كمك آن‌ها، مصدومان حادثه را از زير كاميون بيرون كشيديم كه متاسفانه يكي از آن‌ها فوت شده بود و ديگري كه ضريب هوشي پاييني داشت به كمك متخصصان اورژانس به بيمارستان منتقل شد.

با اين حال حرف‌هاي اين مرد عجيب به نظر مي‌رسيد. چرا كه به گفته‌ي او هيچ وسيله‌ي نقليه‌ي ديگري غير از كاميون او و موتورسيكلت در جاده نبود. از طرفي جاده كفي و بدون پيچ و خم بود و يك راننده ده‌ها متر جلوتر از خودش را به راحتي مي‌توانست ببيند.

از سوي ديگر عرض جاده به حدي بود كه اگر راننده كاميون به صورت ناگهاني متوجه موتورسوار مي‌شد به راحتي مي‌توانست تغيير مسير دهد و بدون تصادف از كنار آن‌ها عبور كند.

از همه مهم‌تر اين‌كه با توجه به خاكي بودن جاده، راننده به راحتي مي‌توانست پس از برخورد با موتور ترمز كرده و كاميون را متوقف كند اما وي پس از زير گرفتن قربانيان حادثه به سمت چپ جاده منحرف شده بود و سرنشينان موتور را در حدود 500 متر در زمين‌هاي كشاورزي كشانده بود.

سرهنگ عزيزي مي‌گويد:«راننده در ادامه‌ي صحبت‌هايش گفت كه در حالت خواب‌آلودگي نيز نبوده پس هيچ دليل قانع‌كننده‌اي وجود نداشت كه او با سرنشينان موتور تصادف كند و آن‌ها را زير بگيرد. به ‌خاطر تناقضاتي كه در ادعاهاي راننده وجود داشت، به او مشكوك شديم.»

  • فرضيه‌ي جنايي

از آن‌جا كه احتمال مي‌رفت راننده‌ي كاميون حقيقت را نگفته و احتمالا تصادف ساختگي بوده است، ماجرا به مأموران پليس آگاهي نيز گزارش شد. با حضور مأموران در محل حادثه و در بررسي‌هاي تخصصي سرنخ‌هايي به دست آمد كه احتمال عمدي بودن تصادف را بيشتر مي‌كرد.

رئيس پليس راهور همدان مي‌گويد: مأموران در بررسي‌ها متوجه شدند كه راننده‌ي كاميون از قبل يكي از سرنشينان موتور را مي‌شناخته و او را در مرگ برادرش مقصر مي‌شناخت و بر سر اين موضوع از او كينه به دل گرفته بود.

طبق بررسي‌هاي انجام شده، سال گذشته، يكي از مردان موتورسوار در جريان حادثه‌اي باعث مرگ برادر راننده‌ي كاميون شده بود. ماجرا از اين قرار بود كه آن روز يكي از سرنشينان موتور كه سوار خودروي سمند بوده در يكي از جاده‌هاي منطقه‌ي بهار با سرنشين يك موتور كه برادر راننده‌ي كاميون بود تصادف كرد.

حادثه‌اي كه در جريان آن برادر راننده‌ي كاميون به خاطر شدت جراحات وارد شده در بيمارستان جان خود را از دست داد و تلاش پزشكان براي احياي وي نتيجه‌اي در برنداشت.

پس از آن، راننده‌ي مقصر به خاطر غيرعمد بودن تصادف، با قرار وثيقه آزاد شد و به خانه‌اش بازگشت اما اين حادثه زخم بزرگي را بر دل برادر قرباني كه راننده‌ي كاميون است گذاشت و به نظر مي‌رسد كه وي از همان زمان تاكنون كينه به دل گرفته و نقشه كشيده تا از او انتقام بگيرد.

با مشخص شدن اين موضوع، فرضيه‌ي اين‌كه راننده‌ي كاميون عمدا و براي انتقامجويي مردان موتورسوار را زير گرفته، مد نظر قرار گرفت. سرهنگ عزيزي مي‌گويد:«همه‌ي شواهد از اين حكايت دارد كه تصادف عمدي بوده است.

خلوت بودن جاده، سرعت كاميون، نحوه‌ي تصادف و از همه مهم‌تر اين‌كه راننده‌ي كاميون به راحتي مي‌توانسته بدون ايجاد تصادف از كنار موتورسيكلت عبور كند يا با زدن بوق، آن‌ها را از مسير حركتش دور كند. شكي وجود نداشت كه او عمدا و با نقشه‌اي از پيش طراحي شده باعث اين تصادف شده است.

به همين دليل براي وي قرار بازداشت صادر شد و هر چند او همچنان مدعي است كه عمدي در كار نبوده و همه‌ي ماجرا يك تصادف عادي بوده است، اما شواهد عليه اوست و به همين دليل تحقيقات تخصصي از وي ادامه دارد.

                                                                                                                                                                                 منبع:همشهري سرنخ

کد خبر 382844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha