دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: وزیر رفاه و تأمین اجتماعی معتقد است که معلولان نیازی به ترحم و دلسوزی ندارند.

عبدالرضا مصری، با شرکت در مراسم روز جهانی معلولان گفت: لازم است تا با شناسایی توانایی و استعداد این گروه برای برداشتن مشکلات پیش‌ روی آنان تلاش شود.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی‌ هدف از برگزاری مراسم روز جهانی معلولان را نیازسنجی و برنامه‌ریزی برای آینده معلولان عنوان کرده و گفت: ما نباید به معلولان از زاویه کمبودهای جسمی‌شان تفاوت قائل شویم چرا که تفاوت انسان‌ها بر اساس چیزی است که خداوند در وجود و روح آن‌ها قرار داده‌است. بهتر است توانمندی و استعدادهای آن‌ها را شناسایی کنیم.

کاظم نظم‌ده، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، نیز در این مراسم با تأکید بر این‌که قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در عمل اجرا نمی‌شود، گفت: ‌آماده نبودن دستگاه‌های مربوطه نسبت به وظایفی که در این قانون برای آنان پیش‌بینی شده‌است از جمله مهم‌ترین دلایلی است که سبب اجرا نشدن قانون حمایت از حقوق معلولان شده‌است.

نظم‌ده با اشاره به این‌که 16 دستگاه مسئول اجرای این قانون هستند و افزود: درصدد هستیم تا با همکاری وزارت رفاه و تأمین اجتماعی از طریق اصلاح این قانون و به تصویب رساندن اصلاحیه در مجلس شورای اسلامی بخشی از موانع موجود را رفع کنیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی معتقد است که به جای دلسوزی برای معلولان بهتر است برای اجرایی شدن قانون حمایت از این گروه خاص تصمیمات کارشناسی گرفته شود.

امیدوار رضایی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نیز با شرکت در این مراسم از اعلام آمادگی مجلس در زمینه همکاری و پذیرش پیشنهادات خبر داد.

به گفته رضایی اقدامات سازمان بهزیستی و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی روزنه‌ امیدی برای بهبود شرایط معلولان است.

کد خبر 38220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز