جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین- سجاد میرزامهدی تهرانی: اپل بعد از یک سال بالاخره از مورد انتظارترین گوشی خود و همچنین پرچم دار جدید خانواده اپل رونمایی کرد.

آیفون

اسم این گوشی آیفون X که آیفون 10 هم خوانده می‌شود با قیمت هزار دلار آماده است تا راهی بازار شود. در ادامه کنفرانس، اپل از دو گوشی دیگر یعنی آیفون 8 و 8 پلاس نیز رونمایی کرد. این دو گوشی یاد شده مدل قدرتمندتر آیفون 7 می‌باشند.

اپل با رونمایی از آیفون 10 نشان داد که چه انقلابی بزرگ در این گوشی به پا کرده، بنظر ميرسد آیفون 10 قرار است الگو بسیاری از طراحان موبایل شود.

برای اینکه ویژگی این سه گوشی را بهتر حس کنیم، در این مطلب به مقایسه اجمالی این سه گوشی لاکچری پرداخته‌ایم.

  • طراحی و ابعاد

با تمام مقاومت‌هایی که این سه گوشی در برابر گرد و غبار و آب دارند، اما فقط آیفون 10 است که از قابلیت لبه به لبه(edge-to-edge) به همراه صفحه نمایش OLED پشتیبانی می‌کند و این در حالی است که دو مدل آیفون 8 دارای کیت LED به همراه صفحه نمایش IPS LCD هستند.

آیفون 8 و 8 پلاس از مدل قبلی خود کلید خانه را به ارث برده و برای باز کردن قفل گوشی از فناوری حسگر اثر انگشت استفاده میکند. آیفون 10 دارای ابعاد 5.8 اینچی با صفحه نمایش OLED در رزولوشن 1125x2436 است.

آیفون 8 هم دارای ابعاد 4.7 اینچی با صفحه نمایش 720p می‌باشد. همچنین مدل پلاس آیفون 8 دارای ابعاد بزرگتر 5.5 اینچی با صفحه نمایش تقویت شده 1080p است. نوع طراحی آیفون 10 به این گونه می‌باشد که صفحه نمایش گوشه‌های گوشی آمده مانند گوشی گلکسی S8 اما صفحه نمایش آیفون 8 کل بنده جلویی گوشی را نپوشانده است.

با تمام نکات گفته شده، آیفون 10 از آیفون 8 پلاس نازک‌تر می‌باشد.

  • پردازشگر

هر سه گوشی از پردازشگر A11 که آخرین و قدرتمندترین چیپست کمپانی اپل می‌باشد استفاده می‌کنند. هر دو آیفون 10 و 8 پلاس دارای 3 گیگ رم هستند اما آیفون 8 فقط 2 گیگ رم دارد.

  • احرازهویت

در بحث احرازهویت یا همان مسله باز کردن قفل گوشی آیفون 8 و 8 پلاس مانند والدین خود دارای دکمه خانه و برای باز کردن قفل از نسل جدبد حسگر اثر انگشت Touch ID استفاده می‌کند.اما این مسله در آیفون 10 متفاوت است به این گونه که این گوشی هیچ دکمه خانه‌ای ندارد و برای باز کردن قفل گوشی باید از سیستم اسکن تشخیص چهره استفاده کرد.

  • عمر باتری

درباره عمر باتری جفت آیفون 10 و 8 پلاس قادر هستند تا به مدت 21 ساعت تماس بی وقفه و 60 ساعت هم پخش موسیقی را اجرا کنند. باتری آیفون 8 هم می‌تواند 14 ساعت تماس و 40 ساعت بخش موسیقی را پشتیبانی کند.

تمام این سه مدل گوشی از قابلیت شارژ بی‌سیم با استفاده از فناوری شارژ سریع که قادر است 50 درصد شارژ را در مدت 30 دقیقه انجام دهد طراحی شده‌اند.

  • دوربین

آیفون هشت پلاس و 10 هردو دارای دو دوربین عقب با کیفیت 12 مگاپیکسل هستند و دو لنز این گوشی هم همان دیافراگم f/1.8 و f/2.4 را دارند. البته به جای یک لنز، هر دو لنز گوشی لرزشگیر اپتیکال دارند.

دوربین آیفون هشت 12 مگاپیکسلی است که مانند دو گوشی گفته دارای لرزشگیر اپتیکال می‌باشد. دوربین این سه گوشی جدید طوری طراحی شده تا بتوانند عکسبرداری عمیق‌تری با رنگ‌های طبیعی‌تر داشته باشد.

آیفون 8 و پلاس هر دو دارای دوربین جلو 7 مگاپیکسلی با قابلیت FaceTime و آیفون 10 دارای دوربین جلو 7 مگاپیکسلی با قابلیت TrueDepth است.

  • قیمت

قیمت این سه گوشی کلا لاکچری هست. قیمت انتخاب شده برای آیفون هشت 699 دلار و مدل پلاس آن 799 دلار است. اما قیمت برای آیفون 10 کمی متفاوت می باشد به این دلیل که شاید گران‌ترین گوشی دنیا همین آیفون 10 باشد. آیفون 10 مدل 64 گیگ 999 دلار و مدل 256 گیگ هزار و 149 دلار است.

با نکاتی که گفته شد می‌بینیند که اپل هرچی در توان داشته در آیفون 10 گذاشته البته این طور نیست که آیفون 8 و پلاس بی‌نصیب باشند.

خلاصه اینکه اگه پول دارید برید آیفون 10 بخرید.

آیفون

منبع: itechpost

کد خبر 382135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha