همشهری آنلاین: سازمان ملل شمار مسلمانانی را که به دلیل خشونت در میانمار مجبور به فرار به بنگلادش شده اند، ۳۷۰ هزار نفر اعلام کرد.

 سازمان ملل: ۳۷۰ هزار روهینگیایی از میانمار به بنگلادش گریخته اند

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جوزف تریپورا» سخنگوی کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل متحد روز سه شنبه به این خبرگزاری گفت: حدود 370 هزار نفر از مسلمانان ایالت راخین میانمار به دنبال بروز خشونت از 25 آگوست (3 شهریور) به بنگلادش فرار کرده اند.

این مقام سازمان ملل افزود: آمار واقعی ممکن است حتی بیشتر باشد زیرا بسیاری از افراد متواری هنوز در راه هستند و در کنار جاده ها اقامت دارند و این امر ارائه آمار واقعی را دشوار می کند.

این سازمان به افزایش ناگهانی شمار آوارگان نسبت به آمار روز دوشنبه این سازمان اشاره کرد. سازمان ملل روز دوشنبه شمار افراد متواری به بنگلادش را 313 هزار نفر اعلام کرده بود.

خشونت در میانمار از سوم شهریور پس از حمله گروهی مسلح به پایگاههای ارتش و مراکز پلیس میانمار در راخین آغاز و منجر به حمله گسترده نیروهای دولتی به مسلمانان شد.

اقلیت مسلمان میانمار از گذشته در وضعیت تبعیض آمیزی در این کشور که بیشتر جمعیت آن را بودایی ها تشکیل می دهند بسر برده اند و از حق شهروندی محروم هستند.

اردوگاه های آوارگان و محل های اقامت موقت در مناطق مرزی بنگلادش و میانمار تا قبل از تشدید خشونت ها میزبان دستکم 300 هزار مسلمان روهینگیایی بوده اند و اکنون دیگر ظرفیت آنها کامل است. این موضوع باعث شده که ده ها هزار نفر از افراد تازه وارد جایی برای اقامت نداشته باشند.

بسیاری از آنها چند روز را پیاده پیموده اند و نیروهای امدادرسان می گویند بسیاری از آنها بیمار و خسته هستند و نیاز جدی به سرپناه، غذا و آب آشامیدنی دارند.

به گزارش ایرنا، «شهید الحق» روز شنبه پیشنهاد ایجاد منطقه ای امن در ایالت راخین را از طریق صلیب سرخ به دولت میانمار ارائه کرد.

وی افزود: این منطقه امن با هدف جلوگیری از هجوم پناهجویان به بنگلادش می تواند توسط گروههای بشر دوستانه ایجاد شود.

وزارت امور خارجه بنگلادش روز پنجشنبه با احضار سفیر میانمار در این کشور خواستار توقف فوری خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا شده بود.

کد خبر 381882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha